کد خبر: نشانه-های-ابتلا-به-تب-کریمه-کنگومردم-گو
۷ خرداد ۱۳۹۶، ۷:۳۹

یک متخصص عفونی با اشاره به نشانه های ابتلا به تب کریمه کنگو تأکید کرد: مردم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کنگو باید گوشت را از مراکز بهداشتی و استاندارد خریداری کنند.

دکتر محمد حسن رحمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط با بیماری تب کریمه کنگو اظهار داشت: این بیماری از طریق تماس با حیوانات آلوده، ترشحات و گوشت  انتقال پیدا می کند.

وی افزود: بیماری تب کریمه کنگو همراه با خون ریزی در جاهای مختلف بدن بوده همچنین در صورت وجود این بیماری در پوست بدن بیمار لکه هایی مانند خون مردگی و قرمز شدن پوست مشاهده می شود، از نشانه های دیگر این بیماری وجود خون در ادرار، تغییر رنگ ادرار و مدفوع و بالا آوردن مقداری خون در سرفه بیمار است.

این متخصص عفونی عنوان کرد: راه های پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو رعایت نکات بهداشتی بوده و هنگامی که افراد به هر طریقی با حیوانات در تماس هستند باید رعایت استانداردهای بهداشتی را کنند به طور مثال اگر مادر خانواده گوشت خریداری شده را تمیز می کند حتما باید از دستکش استفاده  و بعد از آن دستان خود را با آب و صابون به خوبی بشوید.

رحمانی خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از بیماری تب کریمه مردم باید مواد غذایی گوشتی خود را از مراکزی که زیر نظر اداره بهداشت بوده و استاندارد بودن آنها ثابت شده تهیه کنند اما بعضی از مردم متاسفانه خودشان حیوان زنده را خریداری و بدون اینکه بدانند سالم بوده یا خیر ذبح می کنند.

وی ادامه داد: از ابتدایی که حیوان خریداری شده وارد منزل می شود تا زمانی که گوشت آن مورد استفاده قرار گیرد ممکن است هر لحظه اعضای خانواده را در خطر جدی ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو قرار دهد.

این متخصص عفونی با اشاره به اینکه انتقال بیماری تب کریمه از انسان به انسان نیز وجود دارد، اظهار داشت: ترشحات فرد آلوده به این بیماری می تواند ویروس را انتقال دهد بنابراین افراد باید رعایت فاصله مناسب از فرد آلوده به بیماری را کنند و به خصوص در تماس با ترشحات از فرد آلوده چرا که این بیماری در مواردی همراه با خون ریزی است.

رحمانی در پایان گفت: اگر افراد خواستند ارائه خدماتی به بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو دهند؛ حتما باید از دستکش، ماسک و استفاده و فاصله مناسب از بیمار را رعایت کنند چرا که در صورت سرفه بیمار آلوده به تب کریمه امکان انتقال ترشحات عفونی از راه چشم وجود داشته و می تواند افراد دیگر را  به این بیماری مبتلا کند.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha