کد خبر: نخستین-گردش-فیلم‌سازی-با-تلفن-همراه-د
۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۵۱

به همت موسسه تصویر شهر نخستین گردش آموزشی فیلم‌سازی با تلفن همراه با تأکید بر رعایت اصول اخلاقی تصویربرداری از سوژه‌ها برای ثبت تصویر زیبا از شهر تهران و روابط بین شهروندان برگزار شد.

 

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل  از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین گردش آموزشی فیلم‌سازی با تلفن همراه شامل سه بخش است که هرکدام از این بخش‌ها، با تدریس و هدایت محسن خانجهانی از مستندسازانِ تحسین‌شده کشور برگزار شده است.

در بخش نخست که روز شنبه ۲۶ تیرماه برگزار شد، علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام و گزینش ابتدایی بر اساس آموزش‌های قبلی، در یک کارگاه شرکت کرده و درباره نکات مختلف فیلم‌سازی با تلفن همراه با خانجهانی گفت‌وگو کردند. در این بخش، هنرجویان با بررسی نمونه‌هایی از شکل‌گیری ایده‌های مطرح در فیلم‌های شهری، به چالش سوژه‌یابی در محیط پیرامون دعوت شدند.

در بخش دوم و پس از جلسات مربوط به سوژه‌ٔیابی در شهر، ۳۴ نفر از شرکت‌کنندگان در تور فیلم‌سازی با تلفن همراه از بازار تهران و برج میلاد شرکت کرده و با کمک محسن خانجهانی نکات مربوط به تصویربرداری در شهر را بررسی کردند.

در بخش سوم نیز قرار است فیلم‌های ساخته شده، توسط خانجهانی و یک مستندساز برجسته کشور بررسی و علاوه بر اهدای جایزه به نفرات برگزیده، فیلم‌های آن‌ها برای نمایش عمومی آماده شود.

ساخت فیلم‌های ۱۰۰ تا ۳۰۰ ثانیه‌ای با سه رویکرد زیبایی‌های شهر تهران با عنوان «تهرانِ زیبا»، روابط بین آدم‌های شهر و همچنین چالش‌های شهر از اهداف نهایی و همچنین شناخت استعدادهای مستعد در حوزه فیلم‌سازی آماتوری برای جلب همکاری‌های آتی مدنظر بوده است.

در سال‌های اخیر با رشد شبکه‌های اجتماعی، علاقه‌مندان زیادی به سمت فیلم‌سازی با تلفن همراه روی آورده‌اند که در کنار تمامی ویژگی‌های مثبت آن، چالش‌های اخلاقی را نیز به وجود آورده است. تأکید این تور فیلم‌سازی، بر رعایت اصول اخلاقی و جلب رضایت سوژه‌ها پیش از تصویربرداری بوده است.

موسسه تصویر شهر از ابتدای تیرماه سال جاری برگزاری تور فیلم‌سازی در شهر تهران را آغاز کرده است که علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاع بیشتر از برنامه‌های آینده به وب‌سایت رسمی موسسه تصور شهر به نشانی اینترنتی: www.tasvireshahr.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های ۴۳-۲۲۸۹۳۱۴۲ (داخلی ۱۲۲- واحد آموزش) تماس بگیرند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha