کد خبر: نخستینشناور-تندرو-برد-بلند-بالگردبر-س
۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۱۷

نخستین "شناور تندرو برد بلند بالگردبر" ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور فرمانده نیروی دریایی این نهاد در بوشهر رونمایی و به‌ آب‌ انداخته شد.

به گزارش  خبرگزاري سلامت به نقل از سپاه نیوز:سردار علی فدوی  فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم رونمایی این شناور پیشرفته در اسکله شهید محلاتی بوشهر گفت: شناور تندرو برد بلند نیروی دریایی سپاه  بر توان بازدارندگی ایران می افزاید و بر دستگاه محاسباتی دشمن به ویژه آمریکا اثر می گذارد. 


سردار  فدوی اضافه کرد: شناور سردار شهید محمد ناظری  بزرگترین شناور آلومینیومی با بدنه پیشرفته و فناوری روز دنیاست  که با طول 55 عرض 14 و یک دهم متر و ارتفاع 13 متر ده هزار کیلومتر برد دریانوردی دارد.


وی افزود: این شناور با شکل بدنه پیشرفته،تعادل پایدار در امواج بلند،برد بلند دریانوردی ، قابلیت دریانوردی در امواج خروشان، قابلیت حمل صد مسافر و بالگرد و بار به طور همزمان  و سرعت بالا به همت متخصصان سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی سپاه طراحی و در موسسه شهید محلاتی از موسسات وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در بوشهر ساخته شده است.


وی گفت :این شناور به ناوگان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه ملحق می شود تا امکان حضور قدرتمند نیروی دریایی سپاه را در آب های آزاد و اقیانوس ها فراهم می کند.   


فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود‌: این شناور محدوده عمل جهانی دارد . ما زمانی که کار را شروع کردیم دیگران که از ما جلوتر بودند در حد یک اتود طراحی در اختیار ما گذاشتند  و سپاه مستیم وارد عمل برای طراحی این شناور شد.


سردار فدوی گفت: اکنون دشمنان ما خود را در شرایط اقدام علیه ما نمی بینند بلکه ما در موضع اقدام و ابتکار عمل و خود را در شرایط ایجاد توان برای مقابله با انقلاب می بینند آمریکایی ها و هم پیمانان منطقه ای  و غیر منطقه ای آنها به دنبال ایجاد قدرتی هستند که در مقابل ایران بایستد.


وی افزود: اکنون قدرت عامل و اساس و مبنایی است که دنیا بر مدار آن دارد حرکت می کند و آمریکا می گوید چون قدرت ما از همه بیشتر است پس دنیا باید از ما اطاعت کند . امروز آمریکا توان و قدرت انقلاب اسلامی را درک کرده است.


سردار فدوی تصریح کرد :رئیس جمهور آمریکا گفته است ما پنج و نیم سال است می خواهیم  سوریه نباشد و نمی توانیم چون ایران می خواهد سوریه باشد.


وی افزود ماهیت دشمنی آمریکا با ما ماهیت دشمنی بر سر اقتصاد و سیاست و فرهنگ نیست ماهیت ان ماهیت حق و باطل است و حق و باطل تحت هیچ شرایطی نمی تواند کنار هم باشد.


سردار فدوی گفت: مسلمان امام دارد  و وقتی امام وجود دارد نظر جداگانه مستقل از امام خیلی ظلم بزرگ به کلیت نظام و انقلاب و خود انسان است.


وی افزود نیروی دریایی سپاه این تسلط و قدرت بر همه شناورهایی که در منطقه هستند به ویژه شناورهای 6 کشور هم پیمان آمریکا را دارد.


سردار فدوی ادامه داد: هیچ یک از شناورهای این کشورها وارد آب های منطقه ای ایران نمی شوند  و حضور ما در پهنه آبی سرزمینی خلیج فارس به صورت دائم از شمال تا جنوبی ترین نقطه تنگه هرمز و دریای عمان وجود داشته ، دارد و خواهد داشت.


فرمانده نیروی دریایی سپاه  با بیان اینکه حضور آمریکا در منطقه عامل نا امنی و شرارت است افزود:آمریکایها می گویند که تنش بین ما و نیروی دریای سپاه زیاد شده است وما به دنبال ارتباط مستقیم با آنها هستیم ،اما جواب ما این است که وجود شما عامل ناامنی و شرارت است اگر ما روزی وارد خلیج مکزیک شدیم ارتباط مستقیم برقرار می کنیم.


فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه مستقر در بوشهر گفت: امروز آمریکا همه امکانات خود را علیه ایران بسیج کرده است و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره خواهان حضور قدرتمند در عرصه های دفاعی و نظامی  و غلبه بر دشمن بوده اند.


سردار علی رزمجو افزود‌:نیروی دریایی سپاه از نظر تجهیزات، نیروی انسانی، آمادگی عملیاتی،موشک ها در انواع مختلف و نیروی اراده و ایمان  از قابلیت هایی برخوردار است که دارد روزافزون می شود.


وی راه اندازی این شناور به همت متخصصان داخلی در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را بزرگترین دستاورد سپاه برشمرد و گفت: این شناور بر توان بازدارندگی ایران می افزاید و بر دستگاه محاسباتی دشمن به ویژه آمریکا اثر می گذارد. 


رئیس سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی سپاه هم در این مراسم با اشاره به مراحل مختلف طراحی و ساخت این شناور  گفت: این شناور با هدف تحقق اهداف نیروی دریایی سپاه برای حضور در آبهای آزاد طراحی و ساخته شده است.


ناو سالار یکم پاسدار ابوالفضل نظری افزود: نمونه این شناور که در طراحی آن از دانشگاههای کشور و متخصصان کشور  استفاده شده است در دنیا مشاهده نشده است 


وی گفت: این شناور با سطح عرشه بزرگ و مناسب و کاهش مصرف سوخت قابلیت نشست و برخاست بالگرد سبک را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha