نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران بهترین الگوی آموزش برای جشنواره مشکات را «آموزش مشارکتی» دانست و گفت: بسیاری از معضلات شهری ناشی از نهادینه نشدن قوانین و مقررات در بین مردم است که فقط از طریق آموزش های شهروندی مرتفع می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران، مرتضی طلایی در افتتاحیه پنجمین دوره جشنواره مشکات با تاکید بر اهمیت آموزش گفت: حل معضلات شهری با آموزش های شهروندی امکان پذیر است و آموزش شهروندی، اولویت مرتبط با ماموریت های مدیریت شهری است.

وی با اشاره به نبود آموزش و آگاهی در میان شهروندان افزود: 50 درصد ترافیک در شهر تهران مربوط به عابران پیاده و رانندگانی است که قوانین را رعایت نمی کنند که در این حوزه آموزش باید مدنظر قرار گیرد.

طلایی، جشنواره مشکات را راهی برای حل معضلات اجتماعی دانست و گفت: تقویت ارزش ها و هنجارهای لازم، تقویت فرهنگ مشارکت پذیری و مسئولیت پذیری و توانمندسازی شهروندان در جهت ظرفیت سازی اجتماعی از مهمترین اقدامات برای گره گشایی مشکلات پیش روی شهر تهران محسوب می شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگر جشنواره مشکات از کمیت گرایی به سمت کیفیت گرایی حرکت کند گام جدی در راستای پیشگیری از ناهنجاری ها، اسراف گرایی و ترویج فرهنگ شهروندی، نظم و انضباط شهری، اقتصاد مقاومتی و... است.

وی حل معضلات شهری را بر اساس سه مدل شهر به عنوان بستر آموزش، محمل یا وسیله ای برای آموزش و همچنین محتوایی برای آموزش تعریف کرد و افزود: سیاستگذاران شهری باید با بهره گیری از توان آموزشی شهرهای خود، فرصت های آموزشی لازم را برای همه شهروندان ایجاد و شهر را به کارگاهی آموزشی تبدیل کند که در نتیجه این عدالت آموزشی، شهروندانی توانمند و دارای مهارت خواهیم داشت.

طلایی، از آموزش مشارکتی به عنوان بهترین الگوی آموزش برای جشنواره مشکات یاد کرد و گفت: تمام ماموریت های شهری در صورتی محقق می شود که شهروندان در این خصوص آموزش ببینند و با ما همکاری کنند.

وی با بیان اینکه سهم ناآگاهی و عدم آموزش و مهارت و توانمندی در بوجودآمدن بستر آسیب پذیری اجتماعی تا بالاترین سطح آن (آشفتگی های اجتماعی) بیش از 80 درصد است، تاکید کرد: باید با حرکت به سمت آموزش های منعطف، توانمندسازی شهروندان از منظر مهارت های فردی و جمعی و ایجاد زیرساخت های کالبدی در کنار تشویق شهروندان می تواند به مشارکت و مسئولیت پذیری آنان منجر شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha