کد خبر: میزان-خونگیری-تهرانی‌ها-۱۷-درصد-کل-کش
۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۸

مدیر کل انتقال خون تهران با اشاره به این که میزان خونگیری تهرانی‌ها ۱۷ درصد کل کشور است، گفت: در حال حاضر۶۰ درصد خون بیمارستان‌های دولتی و ۴۰ درصد خون بیمارستان‌ها خصوصی را تأمین می‌کنیم.

 

 سید مرتضی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت  با اشاره به این که هم اکنون ۶۰ درصد خون بیمارستان‌های دولتی و ۴۰ درصد خون بیمارستان‌ها خصوصی را تأمین می‌کنیم، افزود: البته باید درخواست و مصرف خون منطقی شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر تمام بیمارستان‌ها بانک خون دارند و با آمار مراکز جراحی محدود در تهران بالغ بر ۱۵۵ بیمارستان در تهران از منابع خوبی بهره‌مند می‌شوند.این آمار به اندازه کل آمار بیمارستان‌های کشور است.
مدیر کل انتقال خون تهران تصریح کرد: هم اکنون ما با آمار ۲۷ در هزار خون مواجهیم، در حالی که میزان خونگیری تهرانی‌ها ۱۷ درصد کل کشور است. همچنین تهران شهر ترانزیتی برای جابجایی خون به دیگر استان‌ها نیز است.
طباطبایی در رابطه با میزان اهدای خون در پایگاه‌های سیار روز 22 بهمن امسال افزود: 556 نفر به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کردند و 474 نفر موفق به اهدای خون شدند. در این میان 185 نفر تنها در پایگاه ایران خودرو در تقاطع یادگار نسبت به اهدای خون اقدام کرده بودند.
مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران ادامه داد: در صورتی که برنامه‌های جامعی جهت اهدای خون داشته باشیم سال‌های آینده میزان اهدای خون در مراسم راهپیمایی بیشتر خواهد شد. همچنین در مراسم امسال تمهیدات برای اهدای خون بانوان پیش‌بینی نشده بود و این مسئله برای سال آینده در دستور کار قرار دارد.


کد خبرنگار: 41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha