کد خبر: میان-وعده‌های-سالم،-دغدغه-والدین-امس
۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۳

خبرگزاری سلامت: یکی از دغدغه‌های والدین با آغاز سال تحصیلی جدید، تهیه میان وعده‌های سالم برای ساعات تفریح فرزندشان است که ممکن است از بوفه مدارس خریداری شود.

دکتر زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه در خصوص بوفه مدارس به خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت گفت: برای بهساری بوفه مدارس، امسال نیز آیین‌نامه عرضه اقلام غذایی مجاز و غیر مجاز با توافق و تفاهم وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش به مدارس کل کشور ابلاغ خواهد شد که بر این اساس، توزیع اقلام خوراکی تهدید کننده سلامت ممنوع است.

عبداللهی با بیان این‌که نگاه ما عمدتا بر پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و اضافه وزن است، فروش اقلامی مانند سوسیس و کالباس و نوشابه‌های گازدار و شکلات در بوفه مدارس را ممنوع دانست و عنوان کرد: به منظور حفظ سلامتی دانش آموزان و تریج فرهنگ تغذیه سالم، توصیه شده است میوه به صورت تک نفره توزیع شود.

وی اذعان داشت: لقمه‌های سالم که در شرایط بهداشتی تهیه شده‌اند، انواع خشکبار و محصولات دارای مجوز تولید و پروانه ساخت از وزارت بهداشت و در صورت امکان، خوراک‌هایی مانند عداسی بهتر است در مدار توزیع شود.

 

توزیع شیر در مدارس

بهتر است در بوفه مدارس مواد لبنی از جمله شیر، ماست و بستنی عرضه شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه با اشاره به این‌که توزیع شیر مدارس در 70 نوبت برای مدارس ابتدایی انجام می‌شود، یادآور شد: سال گذشته 14.5 میلیون دانش آموز و کارکنان مدرسه، شیر رایگان دریافت کردند.

وی اذعان داشت: سال گذشته همچنین در 14 استان کشور شیر غنی شده با ویتامین D توزیع شد که امسال در نظر داریم این برنامه در تمام مدارس اجرایی شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: توزیع شیرهای ساده، آبمیوه‌های بدون قند افزوده و دوغ کم نمک از دیگر اقلام خوراکی مورد تایید برای فروش در پایگاه‌های تغذیه مدارس می‌باشد.

بوفه‌های مدارس یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌توان از آن برای تقویت فرهنگ تغذیه دانش آموزان بهره برد و با ارائه مواد غذایی متفاوت، مغذی و جذاب، ذائقه غذایی آنان را در مسیری صحیح هدایت کرد امید است تحقق یابد.

 

کد خبرنگار: 41025

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha