کد خبر: مهم‌ترین-رویکرد-جنگ-نرم-بی‌حس-کردن-جا
۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۲

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه "بی‌حس کردن جامعه" را مهم ترین رویکرد جنگ نرم خواند.

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از سپاه نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی در جمع فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه امام رضا(ع)، با تاکید براینکه اجرای عدالت به تضمین نیاز دارد، اظهر داشت: تربیت به معنای «احیای تمایلات عالی نفسانی انسانی» و دعوت مردم به خوبی‌ها و پاکی‌ها، نخستین اقدامی است که باید در این راستا انجام شود.

وی نظارت همگانی را دیگر تضمین اجرای عدالت دانست و گفت: از بین رفتن احساس مردم نسبت به مسائل، ترک معروف و انجام منکر، سر منشأ انحطاط یک جامعه به حساب می‌آید و این احساس مسئولیت باید در همه آحاد جامعه ایجاد شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری «بی‌حس کردن جامعه» را مهم‌ترین رویکرد جنگ نرم خواند و اظهار داشت: یکی از کارهایی که جریان استکبار در قالب برخی اهانت‌ها انجام می‌دهد، «حس‌سنجی» است. در این فرایند اگر مشخص شود که جامعه‌ای نسبت به اصالت‌های خود حساسیت ندارد، برای نابودی آن اقدام می کنند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین  رئیسی با تاکید بر اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر باید این حس را در جامعه زنده نگاه دارند، عنوان کرد: حفظ مجموعه نظام و نظام سازی در پرتوی انوار قرآن کریم و آموخته‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، در گرو «حس داشتن» جامعه است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری به تبیین تفاوت امر و نهی با موعظه پرداخت و با تاکید بر اینکه انسان‌ها با یکدیگر برابرند، اظهار داشت: این جایگاه حقوقی آمر به معروف و ناهی از منکر است که به او برتری می‌بخشد.

تولیت آستان قدس رضوی امر به معروف و نهی از منکر را با مقوله قضاوت مقایسه و عنوان کرد: قاضی از محل شخصیت حقیقی خود حکم صادر نمی‌کند، بلکه به واسطه گمارده‌شدن توسط ولی‌فقیه جامع‌الشرایط و جایگاه حقوقی می‌تواند بر شئونات زندگی مردم حکم کند.

وی با بیان اینکه شناخت حکم، شناخت موضوع و نداشتن حب و بغض از ویژگی‌های اصلی قضاوت هستند، افزود: این ویژگی ها برای آمران به معروف و ناهیان از منکر هم باید وجود داشته باشد. امر به معروف و نهی از منکر تنها باید برای خدا باشد و شخصی که این کار را انجام می‌دهد حتی از نفس خود هم نباید تاثیر بپذیرد و تنها برای خدا باید کار کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با یادآوری شرایط پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و منکرات گسترده‌ای که در جامعه وجود داشت،گفت: در آن شرایط انکر منکرات حکومت ستم شاهی بود و به همین دلیل امام خمینی(ره) و یارانشان با این منکر عظیم به مقابله پرداختند و اعرف معروفات را به وجود آوردند و امروز نیز روشن فکران، بصیرت آفرینان و جلوداران جامعه ما افرادی هستند که با تمام توان از این نظام دفاع می‌کنند.

وی افزود: خروش امام عظیم‌الشأن ما در برابر مستکبران و فریاد آزادی‌خواهانه مقام معظم رهبری به واسطه اعتقاد و ایمان عظیم به این اصل است که قدرتی جز خداوند متعال در عالم وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha