کد خبر: منع-مصرف-مطلق-برای-دیابتی-ها-وجود-ندارد
۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷

فوق تخصص غدد درون ریز متابولیسم  با تاکید بر این که بیماران دیابتی نوعا مبتلا به فشار خون نیز هستند، متذکر شد: مصرف آجیل شور به هیچ عنوان توصیه نمی شود. آجیل شیرین نیز حاوی مقدار کالری بالایی است و مصرف چند مغز پسته یا بادام، به طور تقریبی معادل یک وعده غذایی است.

دکتر ساسان شرقی فوق تخصص غدد درون ریز متابولیسم، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: مبتلایان به دیابت می‌توانند با مصرف نکات ساده، ایام عید را به خوبی و بدون مشکل سپری نمایند.

شرقی یادآور شد: هیچ ماده غذایی برای بیماران دیابتی منع مصرف مطلق ندارد، اما رعایت اعتدال در مصرف مواد و هرم غذایی می‌بایست مورد توجه باشد.

وی افزود: به هم خوردن ترکیب مواد غذایی، تبعات دیگری در پی خواهد داشت و به همین دلیل هرگز توصیه به حذف کامل نان یا برنج از غذای مصرفی افراد نمی شود.

مسول آموزش پژوهشگاه غدد درون ریز متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به افزایش مصرف شیرینی در نوروز اذعان داشت: زیاده روی در مصرف شیرینی و آجیل موجب اختلال در کنترل قند مبتلایان به دیابت می شود. آن دسته از بیمارانی که انسولین مصرف می کنند، با اضافه کردن انسولین مصرفی می توانند کالری اضافی دریافتی را پوشش دهند. اما بیمارانی که از داروی خوراکی استفاده می کنند، توجه داشته باشند که بلافاصله با مصرف داروی بیشتر نمی توانند کالری اضافی دریافتی را خنثی کنند و این کار می تواند خطراتی را برای فرد به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر این که بیماران دیابتی نوعا مبتلا به فشار خون نیز هستند، متذکر شد: مصرف آجیل شور به هیچ عنوان توصیه نمی شود. آجیل شیرین نیز حاوی مقدار کالری بالایی است و مصرف چند مغز پسته یا بادام، به طور تقریبی معادل یک وعده غذایی است.

شرقی متذکر شد: کاهش کلسترول اگرچه مزیت آجیل به شمار می آید، اما کالری بالایی دارد و در صورت مصرف آجیل شیرین، خوردن دیگر مواد غذایی کاهش یابد.

 

کد خبرنگار: ۴۱۰۲۵

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha