کد خبر: مقاومت-باکتری‌ها-دربرابر-ضدعفونی‌ک
۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۷

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، به نقل از نیواطلس، اما نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد برخی از باکتری‌ها در برابر این نوع ضدعفونی کننده‌های الکلی مقاوم شده‌اند و با استفاده از آنها از بین نمی‌روند.

یافته‌های پرفسور پل جانسون از دانشگاه یورک نشان می‌دهد آلودگی‌های بیمارستانی به علت استفاده از ضدعفونی کننده‌های الکلی در سال‌های گذشته کاهش یافته بود، اما همزمان با افزایش مقاومت برخی باکتری‌ها در برابر آنتی بیوتیک‌ها، همین روند در زمینه مقاوم‌تر شدن برخی از آنها در برابر ضدعفونی کننده‌های مذکور هم مشاهده می‌شود.

به گفته وی باکتری‌های یادشده در برابر انواع الکل‌های مورد استفاده در محصولات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده مقاوم شده‌اند و این ماده دیگر نمی‌تواند به درون سلول‌های باکتری‌ها نفوذ کرده و آنها را از بین ببرد.

یکی از این باکتری‌های مقاوم Enterococcus faecium نام دارد که موجب برخی بیماری‌های روده‌ای یا مننژیت در کودکان می‌شود. بررسی یادشده نشان می‌دهد میزان مقاومت آن در برابر مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده به خصوص در سال‌های اخیر به سطح نگران‌کننده‌ای رسیده است.

در بررسی جدید ۱۳۹ رشته مختلف از باکتری یادشده در بیمارستان‌های مختلف استرالیا در یک بازه زمانی ۲۰ ساله شناسایی شده است و نکته قابل تامل این است که رشته باکتری‌های شناسایی شده Enterococcus faecium از سال ۲۰۱۰ به این سو در برابر الکل تا ده برابر مقاوم‌تر بوده‌اند. بنابراین ضروری است از روش‌های تازه‌ای برای ضدعفونی و پاکسازی محیط‌های بیمارستانی استفاده شود(مهر)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha