معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش وپرورش گفت: انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر مي تواند بشريت را هدايت كند.

به گزارش خبرگزاري سلامت پيش از ظهر امروز مهدي فيض در ششمين مجمع دبيران شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر دستگاه هاي اجرايي كشور كه در سالن كوثر اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به آياتي از كلام  الله مجيد اظهاركرد: براساس آموزه هاي قرآني امت اسلامي با انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر مي تواند تمام بشريت را هدايت كند.

معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش وپرورش افزود: فلسفه تشكيل شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر در دستگاه هاي اجرايي ترويج امر به معروف و نهي از منكر در ادارات و بين همكاران است؛ بنابراين آمرين به معروف و ناهيان از منكر ابتدا بايد همكاران خود شروع كنند.

فيض با تأكيد بر اين كه انجام امر به معروف و نهي از منكر تنها وظيفه اعضاي شورا نيست بلكه همه افراد موظفند به اين فريضه الهي بپردازند، تصريح كرد: اگر بتوانيم در محل كار نسبت به اين فريضه حساسيت ايجادكنيم اين حساسيت به جامعه منتقل خواهد شد و رسالت شوراي امر به معروف و نهي از منكر انجام مي گيرد.

وي با اشاره به انديشه هاي استاد مطهري درخصوص امر به معروف و نهي از منكر، خاطرنشان كرد: كتاب هاي استاد مطهري مرجع خوبي براي ترويج امر به معروف و نهي از منكر است و اين شورا مي تواند با برگزاري مسابقه كتاب خواني از كتاب هاي مذكور قدم هاي عملي در انجام اين فريضه الهي بردارد.

معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش وپرورش اظهار كرد: انجام امر به معروف و نهي از منكر به صورت آني و فوري امكان پذير نيست بلكه زمان بر است و گاهي اوقات براي جلوگيري از يك منكر 2 تا 3 سال بايد تلاش كرد.

فيض با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر اجباري نيست گفت: انجام امر به معروف و نهي از منكر در هر موضوعي نياز به فراهم كردن زمينه و ساختار موردنياز دارد كه پس از ايجاد ساختار و رفع موانع اين فريضه عملي خواهد شد.

وي حركت ايجابي براي تقويت معروف، حركت سلبي براي تقويت معروف، حركت ايجابي براي جلوگيري از منكر و حركت سلبي براي جلوگيري از منكر را چهار فعاليت لازم براي تحقق امر به معروف و نهي از منكر دانست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha