معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش  و جوانان استان فارس با اشاره به تاثیر گسترده انتخاب شهر شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام اظهار داشت :هر یک از میهمانان می توانند سفیری برای انتقال واقعیت های ایران در بخشهای مختلف فرهنگی، پزشکی، اجتماعی باشند .

به گزارش خبرگزاري سلامت رضایی با اشاره به استقبال جوانان کشورهای اسلامی از میزبانی ایران در خصوص نحوه انتخاب شهر شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام گفت : از 9 مورد معرفی شده در خصوص انتخاب پایتخت جوانان جهان اسلام به سازمان کنفرانس اسلامی که 5 شهر از ایران و 4 شهر از دیگر کشورها بودند ایران به تایید حاضران رسید و شهر شیراز در سال 2017 به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام معرفی شوند .

او ادامه داد :با توجه به شرایط آب و هوایی واقلیمی شهر شیراز و زیر ساختهای مناسب همچون فرودگاه ، هتل و...، سازمان های مردم نهاد فعال به ویژه درحوزه جوانان، سوابق درخشان تاریخی و فرهنگی، اماکن مذهبی، مراکزعلمی و دانشگاهی و غیره، این شهر به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلامی به عنوان بهترین گزینه انتخاب شد .

معاون فرهنگی وجوانان اداره کل ورزش  و جوانان استان فارس همچنین به موقعیت جغرافیایی این استان به عنوان نکته برجسته درانتخاب این شهر اشاره کرد و گفت : با وجود فرودگاههای بین المللی در سه شهر این استان و دسترسی به کشورهای اسلامی حوزه خلیج فارس ، شرایط بسیار مساعدی برای رفت و آمد تمام کشورهای جهان اسلام و دسترسی به این شهر فراهم می شود.

معاون فرهنگی وجوانان اداره کل ورزش  و جوانان استان فارس در ادامه سخناش به وجود مذاهب مختلف در استان فارس اشاره کرد و افزود : قومیت ها و مذاهب مختلف دینی در این استان درکنار یکدیگر در صلح زندگی می کنند بنابراین مردم صلح جو این استان ، می توانند شرایط بسیار خوبی را برای پذیرایی از جوانان سایر کشورها مهیا کنند .

او با بیان اینکه این انتخاب می تواند به توسعه اجتماعی کشور به ویژه شهر شیراز به عنوان مرکز استان فارس بسیار کمک کند به تاثیرات اقتصادی آن اشاره کرد و افزود: هر یک از میهمانان می توانند سفیری برای انتقال واقعیت های ایران در بخشهای مختلف فرهنگی، پزشکی، اجتماعی و غیره و راهی برای گسترش توریسم در حوزه های مختلف باشند.

رضایی با توضیح اینکه 10 برنامه برای پایتخت جوانان جهان اسلام پیش بینی شده است، تاکید کرد که تمامی این برنامه توسط سازمانهای مردم نهاد جوانان اجرا خواهد شد که باعث ارتقاء روحیه ی همکاری و اعتماد به نفس جوانان عزیز شهرهای استان فارس شده است .

معاون فرهنگی وجوانان اداره کل ورزش  و جوانان استان فارس در پایان سخنانش با اشاره به اهمیت این اقدام و اثرگذاری آن بر جهان اسلام ، لازمه تاثیر بیشتر آن را حمایت دولت و وزارت ورزش  وجوانان ، شهرداری و استانداری از این برنامه دانست .

معاون فرهنگی و امور جوانان استان فارس به جزییات افتتاحیه دومین پایتخت جوانان جهان اسلام اشاره کرد و گفت: قرار است این مراسم اواخر ماه‌ جاری برگزار و پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام بر فراز آرامگاه حافظ برافراشته شود.

وي با اشاره به برنامه‌های شیراز به عنوان دومین پایتخت جوانان جهان اسلام اظهارکرد: با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان کنفرانس اسلامی قرار است هشت برنامه از جمله نشست کشورهای نوروز، همایش در پرتو ملاصدرا، تورنمنت ورزش  جوانان، جشنواره‌های هنرهای زیبا شامل شعر، موسیقی، مینیاتور، نشست قرآنی جوانان جهان اسلام و جشنواره فیلم کوتاه جوانان جهان اسلام را برگزار کنیم.

 

وی افزود : کشورهای اسلامی تقریبا در یک منطقه جمع شده‌اند که ایران نقطه اتصال آن‌هاست. موقعیت ایران به گونه‌ای است که از جنوب به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ، از شمال به کشورهای آسیای میانه مانند ترکمنستان و آذربایجان و ...، از غرب به ترکیه و از شرق به شبه قاره هند راه دارد و موقعیتی استراتژیک را برای ایران رقم زده است.

 

رضایی با بیان اینکه طی یک سال شیراز با لوگوی سازمان همکاری اسلامی (OIC) به ۵۶ کشور عضو این سازمان معرفی می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود در راستای پایتخت شدن شیراز در سال‌های ۹۵ و ۹۶ حدود ۵۰۰۰ گردشگر جوان به شیراز سفر کنند که این امر می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای این شهر باشد. حضور این تعداد گردشگر باعث رونق‌بخشی به وضعیت اشتغال و صنایع گردشگری شیراز می‌شود و امیدواریم بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و به نتایج خوبی برسیم.

 

معاون فرهنگی و امور جوانان استان فارس یادآور شد: استانبول نخستین پایتخت جوانان جهان اسلام بود و شیراز از ایران، پوتراجایای مالزی و فاس از مراکش به عنوان دومین پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب شده‌اند.

 

رضایی در پایان گفت: جمعیت مسلمان قابل توجهی در شرق آسیا از جمله کشورهای اندونزی، سنگاپور و مالزی زندگی می‌کنند که فاصله پروازی آنها با کشورهای اسلامی غرب آسیا ۱۰ ساعت است. مسافت زیاد باعث می‌شد که آنها نتوانند در برنامه‌های مجمع جوانان، فعالانه شرکت کنند بنابراین پوتراجایای مالزی نیز به عنوان دومین پایتخت جوانان جهان اسلام معرفی شد تا جوانان مسلمان شرق آسیا از سیاست‌های سازمان کنفرانس اسلامی دور نمانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha