معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با تاکید براینکه اعتماد و مشارکت در امور منجر به ایجاد سرمایه اجتماعی می شود، خاطرنشان کرد: این سرمایه اجتماعی کمک می کند تا مدیریت بحران ساده تر شود و نیاز کمتری به سرمایه های اقتصادی پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاري سلامت ، دکتر حمید جمال الدینی معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در گردهمایی معاونان امور جوانان با اشاره به جایگاه بالای جمعیت در جامعه و در بین اقشار مختلف مردم گفت: این اعتماد حاصل عملکرد شایسته جمعیت در طول دهه های مختلف فعالیت است. که اگر جز این بود و به صورت جزیره ای عمل می شد این اعتبار امروز وجود نداشت. 

وی تصریح کرد: جوانان و داوطلبان دوبال جمعیت هلال احمر هستند که برای قوی شدن این دوبال، الزاماتی درنظر گرفته شده است. بخشی هم تحت عنوان امدادونجات برای ارایه خدمات مستقیم به مردم وجود دارد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه حوزه جوانان درگاه ورودی به جمعیت هلال احمر است گفت: باید به این موضوع مهم در عمل توجه نشان دهیم و جایگاه این حوزه را حفظ کنیم.

وی با تاکید براینکه ساختار جمعیت بایستی دانش- ارزشی باشد، تصریح کرد: این دو جدا از هم نیستند و پیشبرد آن به صورت همزمان کمک می کند تا سیستم، خردمحور شود. همچنین باید در برابر اختلافات مقاومت کرد و ضمن جلوگیری از ایجاد تفرقه به دنبال ایجاد ارزش های همسو باشیم.

جمال الدینی با اشاره به اینکه اعتماد و مشارکت در امور منجر به ایجاد سرمایه اجتماعی می شود، خاطرنشان کرد: این سرمایه اجتماعی کمک می کند تا مدیریت بحران ساده تر شود و نیاز کمتری به سرمایه های اقتصادی پیدا کنیم.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح خادم(خانواده آماده در مخاطرات) و تشریح آن گفت: با ارائه آموزش به خانواده ها، علاوه بر پیشگیری، سرمایه اجتماعی، مشارکت مردم و اعتماد آنها افزایش می یابد. با مراجعه حضوری به منازل مردم آنها خدمات ما را لمس می کنند و همکاری بهتری با ما خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha