کد خبر: معاون-آموزش،پژوهش-و-فناوری-جمعیت-هلال
۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۲۴

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور گفت: برای آموزش استاندارد هر ایرانی بین 60 تا 80 هزار تومان هزینه می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت، سیدحمید جمال الدینی عصر سیام تیرماه در جلسه شورای اداری جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد:  برای آموزش باید کلاس، مربی، ناظر و غیره استاندارد داشت و استانداردسازی آموزشی نیازمند هزینه است.

وی با اشاره به اینکه باید در قبال هزینه های آموزشی نتیجه مورد نظر را هم بگیریم، ادامه داد: آموزش مقوله بسیار مهمی است و جمعیت هلال احمر کشور در این زمینه گام های موثر و علمی برداشته است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه برای آموزش باید در بین اقشار مختلف مردم دغدغه ایجاد کرد، افزود: باید از تمامی امکانات برای ترغیب مردم به آموزش استفاده کرد تا بتوان اهداف تدوین شده در این مورد را پیاده کرد.

وی ادامه داد: مدیرعامل، مسئولان شعب و تمامی دست اندرکاران هلال احمر باید برای تشویق مردم به آموزش برنامه ریزی کنند، اظهار کرد: می توان از ظرفیت گروه های مرجع برای ایجاد انگیزه آموزشی در مردم استفاده کرده و در این مورد مثمر ثمر واقع شد.

جمال الدینی با بیان اینکه کمبود کارشناس آموزشی در شعبه های هلال احمر واقعیتی است که ما هم به آن واقف هستیم، افزود: امکان جذب یا تبدیل وضعیت کارشناس آموزشی برای هر شعبه هلال احمر وجود ندارد، باید به فکر امدادگر _ آموزشگر بوده  و از آنها در دو حوزه امدادگری و آموزشی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هر بخشنامه ای بار مالی دارد، تشریح کرد: باید در بخشنامه¬ها تامین منابع مالی آن را هم در نظر گرفت.

بازدید معاون جمعیت هلال احمر کشور از امکانات هلال احمر اردبیل 

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر شامگاه سی ام تیر از کلاس ها، سایت کامپیوتری و اتاق پراتیک مرکز علمی _ کاربردی جمعیت هلال احمر استان اردبیل بازدید کرد.

وی با اشاره به اهداف راه اندازی مرکز علمی   کاربردی هلال احمر تصریح کرد: این مرکز برای تربیت نیروهای متخصص در رشته های مرتبط راه اندازی شده است و فارغ التحصیلان آن در رشته های مربوطه یک نیروی ماهر محسوب می شوند.

جمال الدینی با اشاره به اینکه برنامه ریزی، استمرار و تربیت نیروی ماهر از جمله کارهای هلال احمر است، اضافه کرد: آموزش همگانی دایره وسیعی است که در هر بخشی جمعیت هلال احمر وظیفه خاصی دارد و باید به این مسئولیت ها دقت شود تا چنین وانمود نشود که جمعیت به تنهایی متولی تمامی مراحل بخش ها است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در برخی جاها نقش اجرایی، در برخی جاها نقش کمکی و در برخی موارد نقش مطالبه گری دارد.

جمال الدینی همچنین از معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل بازدید و در جریان روند امور قرار گرفت.

در این بازدید مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه این جمعیت انبار خود را برای استفاده در مواقع بحرانی آماده کرده است، اظهار کرد: مواد غذایی و امکانات مورد نیاز در مواقع بحرانی در انبارها جمع آوری شده است.
بهرام غیبی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل انبار اقلام غذایی را تنها به مرکز استان متمرکز نکرده است بلکه در شعب شهرستانی هلال احمر هم انبار ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان اردبیل از نظر اقلام خوراکی برای توزیع در زمان حوادث مترقبه و غیر مترقبه مشکل خاصی ندارد، تشریح کرد: آمادگی هلال احمر استان اردبیل در زمان حوادث طبیعی و غیر طبیعی ثابت شده و زحمت کشان این نهاد داوطلبانه نمره قابل قبولی کسب کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha