کد خبر: مطالعه-مستندی-از-رشد-آسیب‌های-اجتماعی
۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۲

رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی متذکر شد: در حال حاضر مطالعه مستندی از رشد آسیب‌های اجتماعی در دست نداریم. البته اگر بخواهیم در این مورد صحبت کنیم باید بین مشکل و آسیب اجتماعی تفوات قائل شویم.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت، دکتر مجید رضازاده رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، از رونمایی سند چشم‌انداز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد و افزود: هدف از تدوین این سند، پاسخگویی به مطالبات رهبری است؛ ضمن این‌که آسیب‌های اجتماعی دغدغه اصلی مسؤلین نظام است.

رضازاده گفت: بیش از دو دهه است که برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد که در این راستا برنامه‌های متنوعی چون آموزش به خانواده‌ها و در مقیاس کشوری انجام شد. اگرچه در جاهایی به دلیل کمبود بودجه، گستره دارای برنامه محدود بود.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های اجتماعی و توانمندسازی محلات می‌تواند راهکار موثری در حل آسیب‌های مربوطه باشد.

رضازاده همچنین از طراحی سامانه رصد با هدف پاسخگویی مطلوب به آسیب‌های اجتماعی خبر داد و افزود: استقرار این سامانه ظرف چند ماه آینده انجام خواهد شد که دو سال کار مطالعاتی برای آن انجام شده و دبیرخانه آن با ابلاغ رییس سازمان بهزیستی آغاز به کار می‌کند.

رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: علاوه بر جمع‌آوری داده‌های موجود از سازمان‌ها، داده‌پردازی در قالب این سامانه انجام می‌شود تا ارزیابی دقیقی از آسیب‌های اجتماعی در دست باشد.

رضازاده متذکر شد: در حال حاضر مطالعه مستندی از رشد آسیب‌های اجتماعی در دست نداریم. البته اگر بخواهیم در این مورد صحبت کنیم باید بین مشکل و آسیب اجتماعی تفوات قائل شویم. به عنوان مثال، طلاق یک مشکل اجتماعی است که آسیب‌هایی را به دنبال دارد.  باید در وهله اول تعریف مشخصی از آسیب اجتماعی داشته باشیم.

 

کد خبرنگار: 41025

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha