کد خبر: مشکلات-پوستی-که-شناگران-را-تهدید-می‌ک
۵ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۱۸
متخصص پوست با اشاره به مشکلات پوستی که شناگران را تهدید می‌کند، گفت: متدهای نظارتی در استخرها باید بیشتر شود و معاینات مکرر از شناگران مدنظر قرار گیرد. همچنین لازم است کمدهای استخر مرتب ضدعفونی شده و دمپایی مشترک به هیچ عنوان استفاده نشود.
 
 
 
ندا ادیبی در گفت‌وگو با خبرنگار در رابطه با مشکلاتی که ممکن است شناگران در استخر از لحاظ پوستی مواجه شوند، گفت: آب استخر کلر داشته و این مسئله می‌تواند پوست را خشک کند و اگزما و حساسیت پوستی را تشدید سازد. برای کسانی که جوش صورت دارند این کلر یک عامل محرک می‌تواند محسوب شده و آلرژی یا جوش صورت را در آنها تشدید کند.
وی با بیان ای نکه کلر موجود در آب استخر می‌تواند عاملی محرک برای مشکلاتی همچون آلرژی‌های تنفسی باشد، اظهارداشت: عفونت‌های قارچی در آب بسیار راحت منتقل شده همچنین ابتلا به زگیل برای کسانی که پا برهنه در اطراف استخر راه می‌روند وجود دارد.
متخصص پوست عنوان کرد: شپش سر نیز در بسیاری از مواقع در استخرها میان افراد جابجا شده و سبب بروز مشکل می‌شود که این موضوع بیش از همه باید در کمدهایی که شناگران وسایل شخصی خود یا لباس‌ها را نگه می‌دارند مد نظر قرار گیرد.
ادیبی تصریح کرد: علاوه بر رعایت نظافت شخصی، افرادی که مبتلا به مشکلاتی همچون زگیل یا قارچ هستند باید از استخرهای عمومی تا بیماری آنها درمان نشده استفاده نکنند و ملاحظات لازم را در این زمینه همچون استفاده از دمپایی جداگانه انجام دهند.
 وی تأکید کرد: متدهای نظارتی در استخرها باید بیشتر شود و معاینات مکرر از شناگران مد نظر قرار گیرد همچنین لازم است کمدهای استخر مرتب ضدعفونی شده و دمپایی مشترک به هیچ عنوان استفاده نشود.

 

 

کد خبرنگار: 41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha