کد خبر: مشکلات-مقابله-با-احتکار-دارو-با-کمبود-ب
۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۷

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، همایون هاشمی، در خصوص وظایف مجلس و وزارت بهداشت در خصوص احتکار دارو در کشور گفت: مجلس از آنجایی که وظیفه اجرایی ندارد خود مستقیم نمی‌تواند در پی کشف داروهای احتکاری باشد این مورد جزو وظایف ذاتی وزارت بهداشت، سازمان تعزیرات کشوری و سازمان غذا و دارو است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در شرایط نامناسب فعلی خبرهای از احتکار دارو می‌شنویم که باعث مشکلات زیادی برای بیماران و خانواده‌های آن‌ها می‌شود. متولی این موضوع در درجه اول وزارت بهداشت و سازمان تعزیرات است که باید این افراد را به قوه قضائیه معرفی‌کنند و دستگاه قضا نیز برخوردهایی جدی با محتکرین داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در مجلس نیز طی جلساتی که با مسئولین بهداشت و درمان کشور داشته‌ایم از آن ها تقاضا کرده‌ایم  در همه موارد طبق مر قانون عمل کنند و در تامین ارز و منابع پشتیبانی برای واردات مورد نیاز کوتاهی نکنند و مخصوصاً موضوع بازرسی را بسیار جدی بگیرند.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: چون متاسفانه ما خیلی اوقات با زحمت بسیار منابع را تامین می‌کنیم و داروهای مورد نیاز را تولید یا وارد می‌کنیم اما در مرحله آخر به دلیل ضعف بازرسی خیلی راحت همه زحمات هدر می‌رود و به جای تامین داروی بیماران، جیب یک عده سود جو پر می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: متاسفانه سازمان غذا و دارو در حوزه بازرسی یک مقدار با کمبود مواجه است و داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی به طور کامل تحت نظر بازرسان نیستند. ما باید بازرس‌های متخصص و متعهد پرورش دهیم تا  بتوانیم همه مراکز تولید و  پخش دارو را تحت بازرسی داشته باشیم. بعد از تقویت این بخش، قوه قضائیه نیز باید با این افراد برخورد قاطع داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha