کد خبر: مشکلات-روانی-از-علل-اصلی-آسیب-های-اجتما
۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۱۰

عضو کمیسیون با اشاره به بهداشت روان، گفت: اعتیاد و آسیب های اجتماعی پروسه بسیار پرخطر در کشور هستند که پایه آسیب های اجتماعی، اعتیاد و آسیب های روانی هستند.

رسول خضری اجتماعی نماینده مردم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درباره بهداشت سلامت روان اظهار داشت: آماری که در کشور داریم نشان می دهد که حدود 22 درصد از کسانی که مشکل دارند، درگیری بهداشت روانی و به نوعی مشکلات افسردگی دارند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت با بیان این که باید بهداشت روان بیشتر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در واقع شور، نشاط وخوشحالی باعث افزایش خلاقیت و طول عمر می شود، ولی متاسفانه بر اثر فشارهای روحی روانی، کاهش کارآیی و خلاقیت داریم و در کل بدن، تاثیر می گذارد.

خضری با بیان این که تعریف انسال سالم، فقط داشتن بدن سالم نیست، گفت: فرد باید حداقل در بحث بهداشت روح و معنویت هم سالم باشد تا بتوان واژه سالم بودن به آن اطلاق شود. درگیری هایی که در بحث استرس، فشارهای روحی، افسردگی، افزایش آمار خودکشی در جامعه، سرخوردگی ها و حتی روی آوردن به اعتیاد به وجود می آید، یکی از علل و ریشه اصلی آن افسردگی و مشکلات روانی است.

وی افزود: شخص به خاطر فرار از مشکلات روانی به مسایل ذکر شده روی می آورد. اعتیاد و آسیب های اجتماعی پروسه بسیار پرخطر در کشور هستند که پایه آسیب های اجتماعی، اعتیاد و آسیب های روانی هستند.

نماینده مجلس با اشاره به راهکار بهبود سلامت روان در جامع، یادآور شد: باید امید به زندگی، امنیت شغلی، بحث اقتصادی و فرهنگ سازی در جامعه شکل بگیرد که  بسیار مهم هستند. رسانه و صدا و سیما می توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند. در حال حاضر مشکل اول و جدی جامعه ما بحث اشتغال و اقتصاد  جوانان است.

خضری با اشاره به این که 12 میلیون جوان داریم که  سن ازدواج و اشتغال آنها در حال گذر است، گفت:جوان ها سرمایه اصلی کشور هستند. اگر به بحث جوانان رسیدگی نشود، نباید به سالمندی خیلی امید داشت چرا که جوان ها قشر مولد کشور هستند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha