مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت های اقتصادی گفت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ارائه خدمات دیالیز قابل واگذاری به بخش غیردولتی و خصوصی است و امروز قرارداد ساخت 4800 تخت دالیزی جدید در کشور با بخش خصوصی منعقد شد.


به گزارش خبرگزاري سلامت  مهندس سید ابراهیم رییسیون پیش از ظهر امروز در حاشیه امضاء و تبادل قراردهای دیالیز با 50 دانشگاه و مراکز تصویر برداری با 14 دانشگاه علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: شرکت های بخش غیردولتی و خصوصی متعهد شدند که مراکز دیالیز و تصویربرداری را در مدت زمان 18 ماه بر اساس استانداردهای مورد تایید و با نظارت دانشگاه های علوم پزشکی ایجاد و تجهیز کنند تا خدمات دیالیز با کیفیت در گستره جغرافیایی زیادی به مردم و بیماران ارائه شود ضمن اینکه این خدمات برای بیماران رایگان است.


وی با بیان اینکه شرکت های غیردولتی و خصوصی از طریق فراخوان عمومی شناسایی شدند، افزود: پس از بررسی های فنی، مالی و تخصصی و صلاحیت عمومی آنها، صلاحیت تعدادی از شرکت های متقاضی تایید شد و از طریق مناقصه برای ساخت این مراکز انتخاب شدند.


مهندس رییسون گفت: شرکت های سرمایه گذاری عموما تولید کننده تجهیزات و مواد اولیه مربوط به دیالیز و همچنین شرکت های خدماتی هستند و توزیع جغرافیایی تخت های دیالیز در قطب های ده گانه کشوری، توسط معاونت درمان مشخص شده و در هر قطب کشوری، سه سطح کمتر از ده تخت، 10 تا 20 و بیشتر از 20 تخت دیالیز پیش بینی شده است.


مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت های اقتصادی گفت: سرمایه گذاران در هر یک از قطب های کشور اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان سرمایه گذاری می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha