رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به مشارکت بیش از دو هزار پزشک، پرستار و نیروهای اورژانس و بخش بهداشتی، علوم آزمایشگاهی، امدادگر برای خدمت رسانی به زائرین اربعین، از پذیرش مراجعین به صورت شبانه روزی در پایگاه های مستقر در مسیر نجف به کربلا خبر داد.

دکتر سید علی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: با توجه به کثرت زائرین کربلای معلی در سال جاری، ارائه خدمات درمانی نیز افزایش یافته و بیش از دو هزار پزشک، پرستار و نیروهای اورژانس و بخش بهداشتی، علوم آزمایشگاهی، امدادگر برای خدمت رسانی به زائرین اربعین مشارکت دارند.

مرعشی گفت:. همچنین 27 دستگاه آمبولانس، شش دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه خودروی امدادی جزء تجهیزات درمانی ارسالی به عراق است.

وی تصریح کرد: بیش از 60 تن دارو ویژه اربعین حدود 10 روز قبل به عراق ارسال شد که بر اساس نیازهای درمان سرپایی زائرین اقلام دارویی انتخاب شده است. بیش از 250 قلم دارو و 80 قلم تجهیزات مصرفی می باشد.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر بیان داشت: نیروهای اعزامی در چادرهای بهداشت و درمانی هلال احمر کشورمان در مسیر نجف به کربلا مستقر شده اند. در درمانگاه مرکزی مرکز پزشکی در کربلا نیز روزانه بیش از دو هزار بیمار پذیرش می شوند.

مرعشی با اشاره به تغییر کیفیت چادرهای درمانی مستقر در مسیر نجف به کربلا یادآور شد: خدمات در تمام چادرها و درمانگاه های بین مسیر به صورت شبانه روزی است و پزشکان متخصص در تمام پایگاه ها حضور دارند و خدمات پیش بیمارستانی به صورت کامل و با کیفیت کامل ارائه می شود.

 

کد خبرنگار: 41025

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha