کد خبر: مستند‌نگاری-و-مستندسازی،-سنگ-بنای-علم
۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۸

معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی هلال ایران با بیان این که  مستند‌نگاری و مستندسازی، سنگ بنای علم مدیریت بحران است، گفت: مستند سازی علمی کاربردیی  بوده  و زمینه های ترویج علم را فراهم می کند.


به گزارش خبرگزاری سلامت  دکتر حمید رضا اسکاش معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی هلال ایران در سفر به استان کرمان با اشاره به زلزله ی بم، به عنوان فاجعه ای  ملی و بین المللی اظهار کرد: این زلزله از منظر روند بازسازی و تجدید حیات این شهر ،مورد بررسی قرار گرفته است.       

                                                                                                
دکتر اسکاش با اشاه به بررسی وضعیت و روندطرح تحقیقاتی و مستند سازی زلزله بم ، اظهار کرد: تا زمانی که تجربه‌ها روی کاغذ پیاده ، بررسی و حلاجی نشوند، ارزیابی و درس‌آموزی تقریبا میسر نیست.

معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی هلال ایران همچنین گفت:ارائه طرح تحقیقاتی و مطالعاتی توسط پژوهشگران سازمان های دولتی و غیر دولتی ، منجر به تشکیل گنجینه ای از تجربیات می شودکه می تواند به نحوی منطقی راه آینده را در بحران ها ، ترسیم کند.


وی با اشاره به این که تجارب مستقر در ذهن به‌خوبی قابل حلاجی و ارزیابی نیستند،اظهار کرد: تجربه های تلخ زلزله هایی همچون زلزله بم ،برای این که به درس آموزی تبدیل شوند ،نیازمند مکتوب شدن، پالایش ،تجزیه و تحلیل‌ و مستند سازی اند.


وی در پایان از مرکز آموزش تخصصی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و موسسه علمی – کاریردی هلال نیز بازدید و از روند طرح تحقیقاتی و مستند سازی زلزله بم اظهار رضایت کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha