رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن انتخابات باعث کم شدن حاشیه ها و گسترده شدن شرکت در انتخابات می‌شود، گفت: جامعه پزشکی ما دارای فرهیختگی بوده بنابراین باور داریم که جریان های سیاسی هم در قالب چهارچوب های قانونی کار خود را انجام می‌دهند و می‌توانیم انتخابات سالمی را برگزار کنیم.

محمد حسین قربانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط با انتخابات نظام پزشکی اظهار داشت: برگزاری الکترونیکی انتخابات مزایایی همچون کم شدن حاشیه‌ها و مشارکت بیشتر پزشکان را به همراه داشته بنابراین به نفع انتخابات نظام پزشکی نیز است.

وی با اشاره به اینکه اجرای انتخابات نظام پزشکی با مجموعه وزارت بهداشت بوده و متولی آن در این زمینه معاونت درمان وزارت بهداشت است، افزود: متأسفانه تا به امروز زیرساخت‌های لازم جهت الکترونیکی شدن انتخابات صورت نگرفته و زیرساخت لازم را در اختیار ما قرارنداده اند بنابراین احتمال الکترونیکی شدن انتخابات کم است.

نماينده مردم آستانه اشرفيه در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: صلاح بر این بوده که به سمت الکترونیکی شدن انتخابات پیش رویم و اگر امکان دسترسی به الکترونیکی شدن انتخابات فراهم نشد مانند انتخابات ریاست جمهوری اخیر در شهرهای بزرگ و مراکز استان ها که تراکم زیاد همکاران پزشک بوده جهت مشارکت گسترده تر و پیشگیری از اتلاف وقت صندوق های بیشتری گذاشته  شود.

وی در مورد ورود جریانات سیاسی در انتخابات نظام پزشکی گفت: به هر حال در انتخابات حضور و ظهور جریانات سیاسی را نمی توان نادیده گرفت یا اینکه اصلا ادعا کنیم چنین چیزی نیست و قطعا کاندیداها جریانات سیاسی را دارند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: جامعه پزشکی ما دارای فرهیختگی بوده بنابراین باور داریم که جریان های سیاسی هم در قالب چهارچوب های قانونی کار خود را انجام می‌دهند و می‌توانیم انتخابات سالمی را برگزار کنیم.

قربانی در پاسخ به این سوال که توصیه شما برای شرکت پزشکان در انتخابات نظام پزشکی چیست؟ تصریح کرد: مجموعه نظام پزشکی بازوان بسیار خوب و توانایی برای نظام سلامت کشور است همچنین پزشکان شرکت کننده مدافعی از حق و حقوق جامعه پزشکان و گیرندگان خدمت در حوزه سلامت برای مردم هستند.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی خاطر نشان کرد: انتخابات نظام پزشکی و شرکت در این انتخابات فضای بسیار خوبی بوده و اعتقاد داریم موجب پیگیری فعال تر مطالبات عرصه پزشکی با توجه به اختیارات قانونی خواهد شد.

وی گفت: انتخابات نظام پزشکی کاملا در چهارچوب قانون برگزار خواهد شد و به هیچ عنوان خلاف قانون عمل نخواهد شد و در زمینه وظایف هیئت عالی نظارت هم مبنی بر رعایت اصول برائت، انگیزه و تفکر بوده و همه تلاش خود را کرده تا در انتخابات کاملا طبق قانون پیش رویم و مشکلی نخواهیم داشت.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha