کد خبر: مردم-نتایج-طرح-تحول-سلامت-را-دیده-اند-ط
۱۲ دی ۱۳۹۵، ۷:۱۰

دکتر هاشمی گفت: سه هدف مهم طرح تحول نظام سلامت کاهش پرداختی از جیب مردم، توسعه زیرساخت‌های سلامت و افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت بوده است و  اگر مردم از این طرح حمایت می‌کنند، به دلیل مشاهده تحقق این اهداف بوده است.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در بیست و چهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در سه سال اخیر جو آرامی را شاهد بودند و امیدواریم این جو در ماه‌های باقیمانده دولت نیز ادامه داشته باشد که البته به دلیل در پیش بودن انتخابات این کار سخت است زیرا همواره عده‌ای هم در این مواقع از فضای دانشگاه‌ها سوء استفاده می‌کنند.

دکتر هاشمی در این باره افزود: در دانشگاه‌ها نیز باید تفکرات سیاسی وجود داشته باشد؛ چرا که دانشگاه‌ها محل نقادی هستند، اما دانشگاه باشگاه سیاسی نیست و من بدون رودربایستی از روسای دانشگاه‌ها می‌خواهم که اجازه ندهند از فضای دانشگاه‌ها سوء استفاده شود.

وزیر بهداشت درباره آزادی بیان دانشجویان دانشگاه ها نیز گفت: دانشجویان آزادند و باید تریبون آزاد داشته باشند و بتوانند نظراتشان را بگویند، اما افرادی هستند که وجودشان نه آرامش‌ بخش است و نه موثر، بلکه فقط در پی دعوا هستند و کارهایشان به صلاح دانشجو و دانشگاه نیست.

دکتر هاشمی در ادامه گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب، دانشگاه‌ها از طرف گروه‌های سیاسی عرصه کشاکش گروه‌های مختلف شده بودند اما با آغاز جنگ تحمیلی مشخص شد که چه کسی مرد عمل است و بچه مسلمان های بی ادعا برای دفاع از کشور اقدام کردند.

وزیر بهداشت با ذکر این نکته که روسای دانشگاه ها در ماه‌های باقیمانده نیز باید اقتدارشان را حفظ کنند و در مواردی که باید نه بگویند این کار را انجام دهند، ادامه داد: اساس کار ما در دانشگاه‌ها وظیفه‌ای است که قانون بر عهده ما گذاشته و نه تریبون دادن به این جریان و آن حزب اما در عین حال نباید آزادی دانشجویان هم سلب شود و ما باید روی افرادی که در آینده می‌خواهند حوزه سلامت را مدیریت کنند موثر باشیم چرا که آنها بسیار ارزشمندند.

وزیر بهداشت با اشاره به حمایت‌های رییس جمهور از طرح تحول نظام سلامت، گفت: رفاه اجتماعی مهم‌ترین مسوولیت دولت است و رییس‌جمهور بارها مشکلات این طرح را با تدبیر حل کرده‌ و در حال حاضر هم از طریق رییس دفتر خود و وزرا در پی رفع هر چه زودتر مشکلات دانشگاه‌ها در حوزه مطالبات هستند.

وی گفت: مهم‌ترین وظیفه‌ حکومت و به ویژه جمهوری اسلامی ایران توسعه رفاه اجتماعی و توجه به معیشت مردم است که این موضوع از آرزوهای امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب است.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: در این راستا مسوولیت حوزه سلامت به ما محول شده است که ما طی دو سال و نیم گذشته طبق وظیفه خود در قالب طرح تحول نظام سلامت خدمات زیادی را از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به مردم ارائه داده ایم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: سه هدف مهم طرح تحول نظام سلامت کاهش پرداختی از جیب مردم، توسعه زیرساخت‌های سلامت و افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت بوده است و  اگر مردم از این طرح حمایت می‌کنند، به دلیل مشاهده تحقق این اهداف بوده است، آنها دیده اند که خدمات توسعه یافته، زیرساخت‌ها در حال اصلاح است و خدماتی مانند اورژانس و زایمان طبیعی افزایش پیدا کرده و در مناطق محل زندگی خود شاهد حضور متخصصان بوده اند که این اقدامات با شرایط گذشته قابل قیاس نیست.

دکتر هاشمی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت یک طرح بزرگ اجتماعی است، افزود: این طرح علیرغم همه مشکلات روزهای پرفروغ‌تری را خواهد داشت و ما با وجود حاشیه‌هایی که برایمان ایجاد کردند، با اهتمام بیشتر این مسیر را دنبال می‌کنیم؛ زیرا معتقدیم که این طرح مصداق عمل صالح است؛ پس روسای دانشگاه‌ها باید این ماه‌های باقیمانده را با سرعت و دقت بیشتری پیش ببرند.

وزیر بهداشت روسای دانشگاه‌ها را از برجسته‌ترین اساتید رشته‌های خود دانست و پذیرفتن مسئولیت اجرایی از سوی آنان را نوعی جهاد نامید.

دکتر هاشمی با آرزوی ادامه یافتن طرح تحول سلامت با یاری خدا و اهتمام مسئولین گفت: ما خرابی‌های زیادی در این حوزه داریم و سال‌های طلایی ای را هم از دست داده‌ایم اما اکنون باید جبران کنیم.

وی گفت: اگر در دوره‌ای پول کمتری به حوزه سلامت داده شده، الان منابع را بیشتر کنیم و اگر در حوزه پیشگیری در ادوار گذشته غفلت شده و امروز گرفتار بیماری ها و درمان شدیم، اکنون باید حواس‌مان را جمع کرده و مراقبت کنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha