کد خبر: مردم-از-تابلو-فرش-های-آیه-و-ان-یکاد-بیشت
۹ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۰۱

بازدید کنندگان بیشتر از تابلوهای سوره حمد، الکوثر، قدر، چهار قل، آیت الکرسی و بیش از همه از آیه "و ان یکاد" استقبال می کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از ستادخبری نمایشگاه قران ابوالقاسم حاج محمد ابراهیمی، تولید کننده و فروشنده فرش دستباف ایرانی که در غرفه بخش محصولات فرهنگی نمایشگاه قرآن حضور دارد،  یاد آور شد: هشت سال است که توفیق شرکت در نمایشگاه قرآن را داریم و با وجود اینکه کپی برداری از طرح و نقش           فرش های دستباف زیاد شده و به دلیل قیمت نازل تر تابلو فرش های ماشینی استقبال از فرش های دستباف را کمتر کرده است، ولی در هر صورت هنوز فرش اصیل ایرانی علاقمندان خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: نزدیک به ٢٠٠ تابلو فرش در نمایشگاه امسال ارایه کرده ایم که نقوش همگی آنها با آیات و نام الهی مزین شده اند . بازدید کنندگان بیشتر از تابلوهای سوره حمد، الکوثر، قدر، چهار قل، آیت الکرسی و بیش از همه از آیه "وان یکاد"  استقبال می کنند.

وی افزود: در سال های آتی ساعت کار نمایشگاه در فصل تابستان تا ساعت ١:٣٠ بامداد افزایش یابد که این امر تأثیر قابل توجهی برای تولید کنندگان و غرفه داران در پی خواهد داشت.

حاج محمد ابراهیمی در ادامه به ویژگی های غرفه تابلو فرش های قرآنی اشاره کرد و تصریح کرد: تابلو فرش های ارایه شده در این غرفه یا فرش دستباف تبریز هستند که گل های آن ها ابریشم است یا فرش دستباف قم هستند که تمام ابریشم است و نکته قابل توجه اینکه قیمت این تابلو فرش ها در نمایشگاه قرآن با همان قیمت دو سال گذشته عرضه می شود و به هیچ وجه افزایش قیمت نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: هریک از تابلو های تمام ابریشم در مدت زمان  ٢ تا ٣ ماه و تابلو های گل ابریشم در یک تا یک و نیم ماه بافته شده اند ؛به دلیل اینکه این تابلو فرش ها گره های ریزتر دارند و بافت آنها سخت تر و زمان برتر است.

فروشنده و تولید کننده تابلو فرش های قرآنی افزود: استفاده از برخی عناصر از جمله دعوت هنرمندان و چهره های سینمایی و تلویزیونی می تواند در جذب مردم به نمایشگاه موثر باشد. همچنین فضای اختصاصی نمایشگاه و امکانات آن می بایست متناسب با محصول ارایه شود تا به عنوان مثال برای نصب تابلو فرش ها که وزن بالایی دارند بر روی سازه های اختصاصی مشکل ایجاد نشده و تابلوها در اثر استحکام کم این سازه ها دچار آسیب نشوند.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار می شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha