کد خبر: مربی-و-ناظر-دو-بال-آموزش-هستند-برنامه-ر
۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور از مربی و ناظر به عنوان دو بال آموزش در هلال احمر یاد کرد و افزود: مربی و ناظر در تربیت نیروهای ماهر، امدادگر و نجاتگر نقش ویژه‌ای دارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر سیدحمید جمال‌الدینی در نشست هم‌اندیشی مربیان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه بر فعالیت مربی و ناظر حساسیت ویژه‌ای داریم، گفت: مربی و ناظر در تربیت نیروهای ماهر، امدادگر و نجاتگر نقش ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه برای مربیان استراتژی تعریف کرده¬ایم، اضافه کرد: این راهبرد برای استفاده بهینه از دانش مربیان در تمامی استانها و شهرستانها است.

جمال الدینی با اشاره به اینکه بازآموزی برای مربیان نیاز ضروری است، تصریح کرد: برای بازآموزی مربیان هم برنامه ریزی کرده ایم و در نظر داریم از هر شیفت پایگاه های امداد و نجات حداقل یک نفر مربی در دوره های بازآموزی شرکت کنند.

وی  ادامه داد: برای مربیان کمک های اولیه دورهای طراحی  کرده ایم که در آن منابع آزمون را به استان ها ارسال می کنیم و یک ماه فرصت داده می شود تا منابع مورد مطالعه قرار گرفته و سپس با ارسال سوالات از تهران، آزمون کتبی برگزار می شود.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر افزود: قبول شدگان در آزمون کتبی به تهران دعوت شده و در آنجا دوره تربیت مربیگری را گذرانده و بعد از موفقیت در آن گواهینامه دو ساله مربیگری به آنها اعطا خواهد شد.

جمعیت برای آموزش نیروها و پرورش مربیان با دانش روز اهتمام ویژه ای دارد

مهراب شریفی سده؛  مدیر کل دفتر امور آموزش تخصصی و ضمن خدمت جمعیت هلال احمر نیز در این نشست با اشاره به اینکه جمعیت برای آموزش نیروها و پرورش مربیان با دانش روز اهتمام ویژه ای دارد، گفت: جمعیت هلال احمر کشور دوره های نوآموزی و بازآموزی را تدوین کرده و پیگیر برگزاری با کیفیت آن ها است.

وی اضافه کرد: دوره های نوآموزی برای مربیانی است که تازه وارد این بخش می شوند و دوره های بازآموزی برای تمدید گواهینامه مربیان است.

مدیر کل دفتر امور آموزش تخصصی و ضمن خدمت جمعیت هلال احمر اظهار کرد: دانش مربیان باید به روز باشد تا بتوانند در انتقال علم روز نقش محوری خود را ایفا کنند.

گسترش برنامه های آموزشی هلال احمر اردبیل

بهرام غیبی؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در این جلسه با اشاره به حضور 50 نفر از مربیان استان در نشست  هم اندیشی مربیان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل با معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور گفت: تلاش کردیم از همه شهرستان ها مربیانی در این نشست حضور داشته و دغدغه ها و مشکلات خود را بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه از هر شهرستان حداقل 5 مربی در نشست حضور یافته اند، تصریح کرد: تلاش جمعیت هلال احمر استان بر رفع دغدغه ها و مشکلات مربیان است .

غیبی با اشاره به ضرورت گسترش فعالیت های امدادی در تمام شهرستان ها اظهار کرد: مربیان در این زمینه تاثیرگذار هستند و باید مسیر را برای تربیت نیروهای امدادی متخصص هموار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha