کد خبر: مدیریت-مالی-نظام-سلامت-بر-عهده-نظام-بیم
۷ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۲۰

رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران در چهارمین نشست تخصصی این سازمان با عنوان تولیت در نظام سلامت از نظر تا عمل گفت: مدیریت مالی نظام سلامت بر عهده نظام بیمه ای و با محوریت وزارت بهداشت می باشد.

به گزارش خبرگزاري سلامت ؛ دکتر علی حسن زاده در این نشست ضمن بر شمردن کار کردهای نظام سلامت شامل تولیت، تامین مالی و تدارک خدمات از هم تفکیک شده گفت: رابطه بین موارد نام برده شده را قانون تعیین می کند.
وی در ادامه افزود: تعارض منافع به دلیل تعارض در ایفای نقش ها و تداخل مسئولیت های تولیت و تدارک خدمات به طور همزمان در وزارت بهداشت وجود دارد. تجارب جانبی حاکی از آن است که در کشورهای کم و متوسط درآمد وزارتخانه های بهداشت به دلیل " فقدان مهارت و تولیت" و " تعارض شدید منافع" مستقیما وارد تولید خدمت می شوند.
دکتر حسن زاده خاطر نشان کرد: از ابتدای استقرار دولت یازدهم علیرغم در اولویت قرار گرفتن اصلاحات نظام سلامت و همچنین تلاش در تزریق منابع بیشتر به این بخش، این پروژه اجتماعی با نام " طرح تحول سلامت " شروع شد و بلافاصله زمزمه تغییر در ساختار نظام بیمه اجتماعی سلامت کلید خورد.
  رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: نکته اساسی که از آن غفلت می شود این است که سیاستهای کلی سلامت یک مجموعه به هم پیوسته است و دنبال آنست که در راستای دستیابی سلامت بهتر پاسخگویی و عدالت در سلامت را بهبود بخشد و به همین دلیل ابتدا تفکیک کارکرد ها را ملاک قرار داد و پس از تفکیک در مورد نقش، رسالت و وظایف هر کارکرد اعلام موضع می کند
دکتر حسن زاده در پایان گفت: از آنجایی که فقر ناشی از درمان که به دنبال هزینه های اسف بار اتفاق می افتد از مهمترین عوامل فقر است و تنها دارایی افراد فقیر سلامت است و جدا کردن نظام تامین مالی سلامت از مجموعه رفاه تصمیمی غیر علمی و غیر کارشناسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha