کد خبر: مدیرکل-ورزش-و-جوانان-استان-یزد-ضرورت-ت
۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۱

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت ها برای همگانی کردن ورزش در یزد گفت: چنانچه ورزش همگانی شود و مردم هرچه بیشتر به ورزش کردن روی آورند، هزینه‌های مربوط به دارو و درمان کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاري سلامت مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در سومین جلسه بررسی و تحلیل سند تحول، تعالی و آینده نگری ورزش همگانی استان یزد با اشاره به لزوم همکاری همه نهادها در امر همگانی کردن ورزش ادامه داد: در زندگی ماشینی امروز، تحرک بدنی افراد بسیار کم است و به ویژه در بین شهرنشین‌ها موجب ایجاد ناراحتی‌ها و بیماری‌های مختلف شده است. ورزش تنها عاملی است که می‌تواند این کمبود فقر حرکتی را جبران و سلامتی را تأمین کند.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته بودجه بهداشت و ورزش در یک پروسه تعریف می شود، به گونه ای که بودجه ورزش گاهی بسیار بیشتر از بهداشت و درمان است، چراکه ورزش از بیماریهایی که نیاز به هزینه های زیاد دارد جلوگیری می کند.

شریعتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت های انجام شده در استان، گفت: اخیرا در مصوبه ای که به تصویب مسئولان استانی رسده است، از این به بعد، هر شهرک صنعتی که در استان تاسیس می شود باید پیوست فرهنگی و ورزشی داشته باشد وگرنه این پروژه ها در کارگروه رد خواهد شد.

وی با اشاره به ماده 54 قانون گفت : ، باید یک درصد بودجه نهادها به ورزش اختصاص یابد این بودجه در صورت محقق شدن در همه نهادها بسیار قابل توجه خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد برگزاری همایشهای خانوادگی مانند، مادر و کودک، پدر و فرزند و ... را از مهمترین فعالیتها برای همگانی کردن ورزش دانست که در گذشته نیز در استان عملیاتی شده است.

شریعتی نهادینه کردن ورزش بین زنان و دختران جامعه را مسیری پیش روی داشتن جامعه ای شاداب، سالم و بانشاط دانست و ادامه داد: زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و نیم دیگر جامعه را نیز تربیت و پرورش می کنند و نقش محوری در نهادنیه کردن ورزش در جامعه دارند و تا زمانی که بانوان، ورزش نکنند ورزش مردمی نمی شود. زمانی که مادر خانواده ورزش می کند و به ورزش اهمیت می دهد، فرزندان او از دختر و پسر، نیز ورزش خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha