کد خبر: محوریت-کار-بهزیستی،-توانمندسازی-است
۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲

عضو شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی مجلس با تاکید بر این‌که محوریت کار بهزیستی با معلول و توانمندسازی است، تصریح کرد: بازنگری در قانون جامع معلولین، اقدام پسندیده‌ای بود که در مجلس نهم به تصویب رسید و انتظار داریم با اجرای آن، شاهد افزایش اختیارات سازمان بهزیستی باشیم.

دکتر رسول خضری عضو شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی مجلس، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت اذعان داشت: سازمان بهزیستی از نهادهای پیشرو در حوزه توانمندسازی و بازتوانی به ویژه برای معلولین و خانواده‌های بی سرپرست و بد سرپرست است.

خضری با اشاره به این‌که اعتیاد از مشکلات جدی کشور به شمار می‌رود، حضور سازمان بهزیستی در رفع این آسیب و تبعات ناشی از آن را موثر عنوان و تصریح کرد: بازنگری در قانون جامع معلولین، اقدام پسندیده‌ای بود که در مجلس نهم به تصویب رسید و انتظار داریم با اجرای آن، شاهد افزایش اختیارات سازمان بهزیستی باشیم.

وی با تاکید بر این‌که محوریت کار بهزیستی با معلول و توانمندسازی است، افزود: قانون قبلی ورود چندانی در حوزه تامین اجتماعی نداشت که در بازنگری انجام شده، سهمیه استخدام معلولین در دستگاه‌های دولتی به چهار درصد افزایش یافت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیمه‌های درمانی و از کار افتادگی معلولین را از جمله مواردی برشمرد که در قانون مذکور بدان توجه شده و افزود: اختصاص سهمیه مسکن مناسب این افراد در قالب مسکن مهر و یا پروژه هایی که دولت پیگیری می‌کند، از دستاوردهای این قانون می‌باشد.

خضری با بیان این‌که هدف ما این است فرد معلول جز بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد، یادآور شد: اصلاحاتی از سوی شورای نگهبان در قانون مذکور لحاظ شده که امید است با همراهی مجلس دهم بتوانیم امسال برای 12 آذر که روز جهانی معلولین است خبر خوشی را برای سازمان بهزیستی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: بیشترین لوایح و طرح‌ها در مجلس نهم مربوط به کمیسیون اجتماعی بود. سازو کار مجلس باید به سوی لوایح باشد، چرا که بدنه کارشناسی دولت بسیار توانمند است.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha