این هفته کلیات بودجه به مجلس تقدیم شد و در واقع هنوز لایحه بودجه هلال‌احمر در مرحله بررسی قرار دارد. بودجه تا الان در اختیار دولت است. دولت در رایزنی با دستگاه‌ها و سازمان برنامه و بودجه، اعتباراتی را تنظیم کرده و سپس به مجلس ارایه می‌دهد. به همین دلیل بعد از ارایه لایحه بودجه سازمان‌های مختلف می‌بایست کمیته تلفیق تشکیل شود و تا زمانی که بودجه در این کمیته بررسی نشود، نمی‌توان نظر قطعی درباره اعتبارات و بودجه‌ سال ٩٦ داد. این کمیته بندها و پیشنهادهای لایحه‌ها را بررسی می‌کند و سپس بودجه نهایی در مجلس مطرح می‌شود، بنابراین تصمیم کمیته تلفیق بسیار مهم است.


با این حال به فراخور بحث تشکیل فراکسیون هلال در مجلس دهم، نمایندگان عضو این فراکسیون از زمان حضور رسمی‌شان، موضوع بودجه و اعتبارات هلال‌احمر را در راستای کارشان قرار داده‌اند. فراکسیون هلال‌احمر که هم در مجلس گذشته تشکیل شد و هم در مجلس دهم در جهت حمایت از بزرگترین سازمان امدادی کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.

در واقع این فراکسیون در زمینه تأمین منابع بسیار خوب ظاهر شده است. همه نمایندگان مجلس و نمایندگان عضو فراکسیون هلال باور دارند که جمعیت هلال‌احمر بهترین سازمانی است که در زمینه حوادث و بحران‌ها در کنار مردم قرار می‌گیرد و کارنامه‌اش نشان داده که سهم بزرگی در کمک‌رسانی پس از حوادث گذشته کشور داشته است،

بنابراین می‌بایست یک نگاه حمایتی به هلال‌احمر و امدادگران خادم این سازمان داشته باشیم. تلاش نمایندگان مجلس دهم نیز این است که بتوانیم برای این نهاد خدمت‌رسان یک درآمد پایدار را در لایحه مطرح کنیم و به تصویب برسانیم، چرا که بودجه دولت منتسب به نفت است و نوسانات قیمت نفت باعث نوسان در بودجه‌های اختصاص داده شده به سازمان‌ها می‌شود. این معضلات موضوعات مورد توجه لایحه امسال نمایندگان مجلس دهم است و امیدواریم با فراکسیون هلال و موافقانی که در صحن علنی مجلس داریم، بتوانیم در حوزه‌های مختلف به هلال‌احمر کشور کمک کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha