کد خبر: مجوز-خروج-زنان-از-کشور-در-موارد-خاص-در-د
۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۰۰

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، ولی‌الله نانواکناری درباره آخرین وضعیت طرح خروج بانوان نخبه از کشور بدون اذن همسر، توضیح داد: برای تدوین و نهایی شدن این طرح کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با دعوت از صاحب نظران، سازمان‌های مرتبط و نخبگان نظرخواهی کرد و نهایتا این طرح در کمیته نهایی، در صحن کمیسیون تصویب و به کمیسیون اصلی خود یعنی کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع شد.

نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار در مجلس شورای اسلامی افزود: در مواردی مانند حضور بانوان در مسابقات المپیکی و ملی، حضور در مجامع بین المللی، کنفرانس‌ها و المپیادهای علمی در صورت بروز اختلاف، میان شوهر یا ولی با دختر دادستانی اجازه ورود دارد و می‌تواند مجوز خروج از کشور بانوان را صادر کند.

وی با بیان اینکه با تغییرات اخیر ایجاد شده در طرح کمیسیون قضایی و حقوقی نیز باید طرح مذکور را تأیید کند، افزود: بر این اساس قیم دختر یا زن (شوهر یا همسر) نمی‌تواند در موارد خاص نام برده شده ، مانع خروج بانوان از کشور شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در صورت تأیید این طرح در کمیسیون قضایی طرح آماده ورود به صحن علنی مجلس می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha