کد خبر: مبتلایان-به-آلرژی-بهاره-به-پزشک-متخصص-م
۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶

درصد کمی از افرادی که از علائم آلرژیک شکایت دارند، مبتلا به بیماری دیگر مانند سینوزیت، اختلالات گوش میانی و ... نیستند. بنابراین توصیه می شود برای تشخیص و درمان های لازم به پزشک متخصص مراجعه نمایند.

دکتر سید علیرضا مهدویانی فوق تخصص آلرژی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: هرساله با شروع فصل بهار با تعدادی از بیماران مواجه هستیم که به دلیل عطسه، آبریزش بینی و سوزش چشم به پزشک مراجعه می کنند.

مهدویانی گفت: این عده افراد اصطلاحا مبتلا به آلرژی بهاره یا تب یونجه هستند.

به گفته وی، مجموعه ای از عوامل ژنتیکی و محیطی در بروز آلرژی بهاره تاثیرگذار است که گرده گیاهان را می توان مورد اشاره قرار داد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: ایران کشوری با اقلیم چهار فصل است و انتظار داریم در فصل بهار معمولا درختان گرده افشانی داشته باشند.

مهدویانی متذکر شد: شاید به نظر برسد با مصرف قرص آنتی هیستامین علائم آلرژی در افراد مبتلا بهبود یابد، اما تاکید ما بر این است که امکان دارد آلرژی پیش درآمد بیماری آسم باشد.

وی اذعان داشت: درصد کمی از افرادی که از علائم آلرژیک شکایت دارند، مبتلا به بیماری دیگر مانند سینوزیت، اختلالات گوش میانی و ... نیستند. بنابراین توصیه می شود برای تشخیص و درمان های لازم به پزشک متخصص مراجعه نمایند.

 

کد خبرنگار: ۴۱۰۲۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha