کد خبر: ماهانه-۲۳۸-میلیون-تومان-برای-درمان-معل
۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۷
به گزارش خبرنگار طبنا (خبرگزاری سلامت)، دکتر داریوش سودی با بیان این مطلب افزود: بیمارستان نورافشار از زمان تاسیس تاکنون خدمات رایگانی را به نیازمندان، معلولان و آسیب‌دیدگان زلزله ارائه داده است.
وی افزود: بیمارستان نورافشار هلال احمر در کشور به عنوان برترین کلینیک توانبخشی محسوب می‌شود که افراد نیازمند در مناطق محروم و سراسر کشور برای دریافت خدمات درمانی به آن مراجعه می‌کنند.
سودی خاطر نشان کرد: در سه ماه آینده مراکز درمانی توانبخشی هلال در ۳۱ استان در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.
رئیس هیئت امنای بیمارستان نورافشار با بیان اینکه ۱۰ درصد از مردم کشور ما دچار معلولیت هستند، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی جهت پیشگیری از معلولیت در نظر گرفته شده است تا بتوانیم هر چه زودتر از این پدیده پیشگیری کنیم.
وی گفت: نوسانات ارزی موجب شده برخی از خودروها همچون پراید با کیفیت کمتری تولید شوند که همین امر افزایش معلولیت‌ها را به همراه خواهد داشت. بنابراین باید توجه به توانبخشی در کشور جدی گرفته شود.
سودی ادامه داد: اواخر بهمن سال پیش بیمارستان نورافشار 40 میلیارد تومان بدهی داشت و ورشکسته بود که با اقدامات لازم تلاش کردیم این وضعیت را سامان بخشیم. وی یادآور شد: بیمارستان نورافشار موقوفه است و بسیاری از گره‌های کوری که در این بیمارستان وجود داشته توسط روح مرحوم نورافشار حل و فصل می‌شود. من پیش از این رئیس کلینیک باشگاه پرسپولیس بودم و تا قبل از این شانس را مؤثر در فعالیت‌ها می‌دانستم. سودی خاطر نشان کرد: 2 هزار میلیارد تومان ارزش ملکی و تجهیزات این بیمارستان است و این بیمارستان را از وضعیت شرکتی به حالت هیئت امنایی تبدیل کردیم و 290 پرسنلی که همه به دلیل مشکلات مالی این بیمارستان دنبال کار بودند جذب فعالیت کردیم. وی با بیان اینکه داریوش ارجمند، پیشکسوت تلویزیون و  سینما در حال حاضر عضو هیئت امنای این بیمارستان است، گفت:‌ خدمات ویژه به زودی از این بیمارستان به هنرمندان ارائه می‌شود و این افراد می‌توانند با کمترین هزینه از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند. سودی با اشاره به بحران سالمندی در کشور گفت: پس‌انداز برای سالمندی باید به صورت مالی،‌ جسمی و معنوی باشد و در کشور ما متاسفانه به مبحث جدی برای سالمندان چندان توجهی نمی‌شود که ما تلاش کرده‌ایم تدابیر ویژه‌ای برای توانبخشی در کشور داشته باشیم. وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که پراید در کشور تولید می‌شود و جاده‌ها به وضعیت کنونی است باید خدمات توانبخشی را جدی گرفت. البته نوسانات ارزی نیز به این مشکل اضافه شده و شیوع سکته‌ها را به همراه خواهد داشت بنابراین همه این مسائل مؤید توجه به حوزه توانبخشی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha