کد خبر: ماندگاری-4900-متخصص-در-مناطق-محروم،-یکی-از
۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۷

دکتر حریرچی گفت: ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم و تحقق عدالت در دسترسی یکی از کارهای بزرگ وزارت بهداشت در برنامه طرح تحول سلامت بود.
به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از وزارت بهداشت  دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه تلاش ما هدایت نظام بهداشت و درمان به سمت کارآیی بیشتر، ارزان کردن خدمات و بهره وری بیشتر از منابع است، گفت: بر اساس بند 6-10 سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری سهم ما از درآمد ناخالص ملی باید از متوسط منطقه بیشتر باشد همچنین سهم دولت در تامین هزینه های بهداشت و درمان نیز باید از منطقه بیشتر باشد.
وی خاطرنشان کرد: در ده سال گذشته 82 درصد پرداختی از جیب مردم برای خدمات سرپایی و 18درصد برای خدمات بستری یعنی حدود 4 برابر بود که کمتر کشوری این وضعیت را دارد.
دکتر حریرچی با اشاره به اینکه در 30 سال گذشته تمام متخصصین در مناطق محروم با ایجاد مطب های خصوصی که دولت تنها تعرفه دولتی را پوشش می داد و مابه التفاوت را باید مردم از جیب می پرداختند، حضور می یافتند گفت: در این خصوص ایجاد ساز و کاری مناسب برای ماندگاری 4 هزار و 900 متخصص در مناطق محروم یکی از کارهای بزرگ وزارت بهداشت بود که عدالت در دسترسی را محقق کرد.
وی در خصوص تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مردم از منابع دولتی گفت: دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بیمه سلامت ایرانیان باید به دنبال روشهایی باشند که منابع مربوط به بیمه شدگان را تامین نمایند.
معاون کل وزارت بهداشت در پایان افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم که بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی وارد حوزه سلامت شوند چرا که اصرار وزیر بهداشت بر واقعی شدن تعرفه ها مطابق با قیمت تمام شده است تا بستر حضور بخش خصوصی را فراهم نماید که بتوان عقب ماندگی ها و کمبودها بویژه در تختهای بیمارستانی را جبران کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha