کاندیدای انتخابات پنجمین شورای شهر تهران با اشاره به اقداماتی که اعضای شورای شهر لازم است برای سلامت شهروندان انجام دهند  گفت: توجه به پیشگیری و فرهنگسازی در حوزه بهداشت امری ضروری است.

پرویز قاسمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط با برنامه های خود در شورای شهر تهران و توجه به سلامت شهروندان اظهارداشت: متولی بهداشت و درمان در کشور وزارت بهداشت است و اگر کسی بخواهد در این حوزه اقداماتی انجام دهند باید سیاست های ابلاغی حوزه بهداشت و درمان را در نظر گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری نمی توان مستقلا به حوزه بهداشتی یا درمانی ورود یافت مگر اینکه با همکاری و ارتباط با وزارت بهداشت باشد، افزود: در راستای این تعامل و توسعه بنده به عنوان کاندیدای شورای شهر برنامه هایی را در دستور کار دارم.

کاندیدای انتخابات پنجمین شورای شهر تهران ادامه داد: نمی توانم مدعی شوم که به تنهایی برنامه برای حوزه سلامت مردم دارم. اینکه پارلمان شهری چه اقداماتی برای سلامت مردم می تواند انجام دهد مباحثی مستقل تر از آلودگی هوا است چرا که در زمینه رفع و کاهش آلودگی هوا دستگاه های زیادی می توانند ایفای نقش کنند و موثر واقع شوند.

قاسمی با اشاره به اینکه موضوع آلودگی هوا یک معضل ملی است، عنوان کرد: این مسئله تنها مشکلی برای کلان شهر تهران نیست و این معضل ریشه های محیطی و زیست محیطی دارد. البته سالم سازی محیط زیست و پیشگیری از آلودگی هوا باید بیشتر مد نظر باشد به عبارتی موضوع پیشگیری اگر در اولویت باشد موفقیت های زیادی حاصل خواهد شد.

وی بیان داشت: جمع آوری معتادان پرخطر و اسکان آنها در محل های امن و اقدام جهت کاهش آسیب های اجتماعی در بحث سلامت شهری نیز حائز اهمیت بوده و نباید مورد غفلت واقع شود همچنین بحث سلامت بسیار گسترده است و تنها یک بعد را دارا نیست و باید به همه ابعاد آن توجه شود.

این پژوهشگر حوزه علوم انسانی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به موضوع پیگیری گفت: فرهنگسازی در حوزه پیشگیری می تواند بسیار مؤثر باشد و ما می توانیم در شورای شهر به این مسئله اهتمام داشته باشیم. البته ما نمی خواهیم زحمت سایر دوستان که در شورا فعالیت دلشته را نادیده بگیریم.

قاسمی گفت:  فرهنگسازی و تقویت تعامل بین سازمان ها و نهادی ذیزبط و تشکل های مردم نهاد در حوزه سلامت را مد نظر قرار داده و این تأثیر گذار است و نه اینکه برای موضوع سلامت طرح و برنامه بنویسیم چرا که این دست ریاست جمهوری و دولت بوده و پس از آن وزارت بهداشت و درمان است.

کاندیدای انتخابات پنجمین شورای شهر تهران یادآورشد: در حاضر در شهرداری ها معاونت سلامت و پیشگیری از بیماری ها را داریم و موضوع توجه به سلامت مدنظر بوده است و اکنون فرهنگسازی مهم است؛  باید پیشرفت در حوزه محیط زیست را دید چه میزان در حوزه کمک به معلولین در حوزه شهری کار شده است؟

وی در پاسخ به اینکه توسعه سلامت شهری چه میزان هدف شما در صورت کسب پیروزی در انتخابات خواهد بود، خاطر نشان کرد: بنده شعار انتخاباتی نمیدهم ولی توجه به پیشگیری و فرهنگسازی در حوزه بهداشت مد نظر قرار دارد. مسأله سلامت شهری با مردم با ارتباط مستقیم دارد و همه به صورت ملموس میزان آن را متوجه می شوند.

قاسمی گفت: پارلمان شهری در حوزه سلامت مردم اقدامات مؤثری می تواند انجام دهد. شهرداری آموزش در حوزه زباله های عفونی را می تواند مد نظر قرار دهد و مردم بدانند زباله عفونی تنها در بیمارستان ایجاد نشده و در منازل نیز خانواده هایی که بیمار دارند ممکن است تولید زباله عفونی داشته باشند لذا راه امحاء آن را باید دانسته و بدانند که مخلوط با سایر زباله ها نباید نگهداری شود.

کدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha