کد خبر: لازمه-تولید-و-اشتغال،غیرت-ملی-است-اقتص
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۲

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص تحقق شعار امسال در حوزه سلامت، گفت: به عنوان یک فتوای کلی بر اساس منویات مقام معظم رهبری، تولید اشتغالزایی در ایران به نظر بنده یک کار جهادی می خواهد. می توانم بگویم که یک کار اساسی حاکمیتی باید باشد. فتوای رهبر را  باید به عنوان یک قانون کلی در نظر بگیریم. تحقق تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی، یک غیرت ملی را می طلبد.

یعقوب شیویاری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درخصوص تحقق شعار امسال در حوزه سلامت، اظهار داشت: باید بگوییم که این شعار، یک اقدام و یک فرمان اساسی است. به نظر من به جای این که بگوییم شعاری که رهبر داده، باید بگوییم فتوایی که رهبر داده است.

نماینده مردم میانه در مجلس تصریح کرد: به عنوان یک فتوای کلی بر اساس منویات مقام معظم رهبری، تولید اشتغالزایی در ایران به نظر بنده یک کار جهادی می خواهد. می توانم بگویم که یک کار اساسی حاکمیتی باید باشد. فتوای رهبر را  باید به عنوان یک قانون کلی در نظر بگیریم. تحقق تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی، یک غیرت ملی را می طلبد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان افزود: همه آحاد مردم و هر کس هر کار و وظیفه ای که بر عهده دارد، اگر کارها را به جدیت پیگیر شود، مطمئن باشیم که این دستور محقق می شود. راه نجات ما همین اقتصاد مقاومتی بوده که به تعبیری اقتصاد قناعتی است. آنهایی را که در خانه و جامعه داریم را محفوظ کنیم و دنبال چیزهایی برویم که واقعا نیاز داریم. به  عنوان مثال در عرصه واردات، ما نمی گوییم که واردات نباشد، که اگر اینطور باشد ما نمی توانیم برای کشورهای دیگر صادرات داشته باشیم.

وی گفت: یکی از موارد زیاد شدن تولید، جلوگیری از قاچاق و مواردی است که مشابه آن در ایران است. باور کنید مملکت ما خیلی از پتانسیل هایی را دارد که در عرصه دارو می تواند سرآمد تمامی جهان باشد. مثل سلول های بنیادی و بعضی از داروها که بالاخره بین المللی شده و سازمان بهداشت جهانی آنها را مورد تایید قرار داده است. در بازدیدی که از یکی از کارخانه های داروسازی داشتم متوجه شدم که 12 قلم دارو را به روسیه صادر می کنند که این کشور در دارو و علم پزشکی سرآمد است، ولی از داروهای تولید ایران استفاده می کنند و اصرار داشتند که داروهای دیگری هم از ایران وارد شود.

دبیرکمیسیون بهداشت و درمان مجلس  خاطرنشان کرد: در مورد تجهزات پزشکی مطئن باشید اگر تولید کننده ها حمایت شوند، اشتغالزایی ایجاد شده و تولید بالا می رود. وقتی می گوییم انقلابمان را می خواهیم به تمام جهان منتشر کنیم که با شعارنماقتی شود، باید کاری کنیم که داروی ساخت دانشمندان ایرانی  در داروخانه های کل جهان به فروش برسد. در عرصه تولید گیاهان دارویی با توجه به این که ایران چهار فصل بوده، مستعد و غنی است. به نظر بنده اگر داروهای گیاهی پا بگیرد دیگر در مواقع ضروری از داروهای شیمیایی استفاده می شود.

شیویاری یادآور شد: به نظر بنده تولید داروهای گیاهی، صنایع بسته بندی که از نظر تولید و  اشتغالزایی بسیار مهم است و تجهیزات پزشکی، کفاف داخل را می توانند بدهند. به عنوان مثال ما خودمان نمی خواهیم دستگاه ام آر آی تولید کنیم و آن را می خواهیم وارد کنیم، ولی فن آن  را می توانیم وارد کنیم که برای تعمیرات آن وابسته به خارجی ها باشیم.

وی اظهار داشت: امیدوارم در عرصه تجهیزات پزشکی، داروها و تمام مواردی که در عرصه پزشکی است، تولیدات آنها در جامعه بیشتر شود و مواردی را که می خواهیم وارد کنیم به اندازه ای که مورد نیاز است، وارد کنیم که اگر اینطور پیش برود در همین عرصه پزشکی بسیاری از مشکلات اشتغالزایی حل می شود که همه این ها ارق، غیرت ملی و کار جهادی می خواهد. کمیسیون پزشکی هم در این مورد حتما وارد عمل خواهد شد و قوانینی که نیاز است را در زمینه تولید و اشتغال به صورت طرح یا لایحه، خصوصا در عرصه پزشکی نهایت تلاش را خواهد کرد.

کدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha