کد خبر: قرآن-مشعل-فروزان-هدایت-انسان-از-جهل-به-س
۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۴

رئیس سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه هر چه در انتقال فرهنگ قرآنی در جامعه کار کنیم باز هم کم است، گفت: قرآن کتاب راهنما، هدایت و مشعل فروزانی است که انسان ها را از جهل و نادانی به سمت دانایی و آگاهی سوق می دهد.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از ستاد خبری نمایشگاه قرآن "انوشیروان محسنی بندپی"، رئیس سازمان بهزیستی کشور با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این دوره از نمایشگاه قرآن، گفت: هر چه ما در انتقال فرهنگ قرآنی در جامعه کار کنیم باز هم کم است. اعتقاد ما این است که قرآن کتابی راهنما است که هدایت ما انسان ها را بر عهده دارد و همچون مشعل فروزان می تواند بر جهل و نادانی جوامع انسانی تابنده شود و افراد را به سمت ارتقای دانش و خودباوری رهمنون کند.

وی ادامه داد: با توجه به اهداف بسیار ارزنده ای که قرآن در بردارد می تواند این مزایا را برای تمامی جوامع به همراه داشته باشد؛ اینکه زمینه ارتباط ما را با خالق هستی فراهم کند و برای تمامی جوامع شمولیت داشته باشد. بنابراین لازم است این فرهنگ را هر چه بیشتر در جامعه نشر و گسترش بدهیم و شاهد این باشیم که ابعاد مختلفی که فرهنگ قرآنی در جامعه ما می تواند داشته باشد در جامعه نهادینه شده باشد.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: قرآن کتاب راهنما، هدایت و مشعل فروزانی است که انسان ها را از جهل و نادانی به سمت دانایی و آگاهی سوق می دهد. سازمان تامین اجتماعی نیز با درک اهمیت این نقش        برنامه های خوبی را در زمینه توانمندسازی جامعه هدف خود در زمینه فعالیت های قرآنی پیش بینی کرده است.

محسنی با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات حفظ قرآن روشندلان جهان اسلام به همت سازمان بهزیستی، تصریح کرد: ما تاکنون تشکل های دانش آموزی و دانشجویی و همچنین در مهدکودک ها مربیان و جامعه خود را با مفاهیم و اهداف قرآن آشنایی داده ایم و سعی کرده ایم با موسساتی که در این زمینه صاحب تجربه و نقش آفرین در انتقال آموزه های قرآن هستند تفاهم نامه همکاری امضاء کنیم تا از ظرفیت های این مراکز بتوانیم مربیان شاغل در بهزیستی و هم جامعه هدف مجموعه خود را با مفاهیم و اهمیت قرآن در ابعاد مختلف زندگی جوامع انسانی آشنا کنیم.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ٢٤ خرداد تا ٨ تیر مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه رمضان به مدت ١٦ روز از ساعت ١٨ تا ٢٣:٣٠ واقع در مصلی تهران برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha