کد خبر: فوت-روزانه-10-نفر-بر-اثر-سوختگی-در-کشور
۹ دی ۱۳۹۶، ۹:۳۱

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) محمدجواد فاطمی در ارتباط با اقدامات حمایتی جهت کمک به بیماران سوخته کم‌بضاعت، اظهار داشت: انجمن ققنوس، سازمانی مردم‌نهاد و داوطلبانه است که به همت جمعی از پزشکان متعهد، کارشناسان، فعالان حوزه اجتماعی و درمانی فعالیت خود را در زمینه مشاوره، درمان، مراقبت و بازتوانی از بیماران سوخته از دو سال قبل آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه حوادث سوختگی از مهمترین علل مرگ و ناتوانی در کشور است و هزینه‌های آن بسیار بر دوش خانواده‌ها سنگینی می‌کند، افزود: روزانه به طور متوسط 10 نفر در اثر سوختگی می‌میرند که این رقم 8 برابر متوسط جهانی است.

رئیس هیأت مدیره انجمن ققنوس ادامه داد: نبود تخت مناسب، استاندارد نبودن وسایل و نداشتن علم و آگاهی مردم نسبت به این حوزه سبب شده که آثار سوختگی در ایران بیشتر از سایر کشورها باشد.

فاطمی عنوان کرد: سالانه حدود 600 میلیارد تومان هزینه سوختگی در کشور است و این هزینه‌ها در حد توان دولت و خانواده بیماران سوخته نیست.

رئیس جمعیت حمایت از بیماران سوخته با بیان اینکه هر واحد سوختگی حدود 5 میلیون تومان هزینه دارد، گفت: کمک‌های مردم و خیرین و انجمن‌ها می‌تواند در این راستا در کاهش این مشکل بسیار تأثیر گذاشته باشد.

وی در ادامه به ارسال نامه‌ای به حضرت آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی اشاره کرد و بیان داشت: در این نامه درخواست کرده‌ایم که جهت نیل به اهداف خیرخواهانه انجمن و رفع مشکلات بیماران سوخته، آیات عظام اجازه فرمایند قسمتی از وجوهات حاصل از خمس به این مسئله اختصاص یابد.

فاطمی خاطرنشان کرد: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ به این نامه موافقت خود را اعلام کرده و قرار بر این شده که یک‌سوم سهم امام به انجمن ققنوس برای هزینه‌های درمانی بیماران بی‌بضاعت سوخته اختصاص یابد.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha