کد خبر: فلسطین-همچنان-مسئله-اصلی-و-محوری-جهان-ا
۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۹

رئیس ستاد انتفاضه و قدس گفت: به رغم تلاش‌های گسترده و سناریوهای متعدد استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در منحرف کردن افکار عمومی جهانیان از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، فلسطین همچنان مسئله اصلی و محوری جهان اسلام است.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از سپاه نیوز، رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دومین نشست ستاد برنامه‌ریزی روز قدس سال 95 که با حضور مدیران، مسئولین و نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای ذیربط در امور فلسطین برگزار شد، حمایت از آرمان فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی را از محورهای ثابت روز جهانی قدس برشمرد و اظهار داشت: برغم تلاش‌های گسترده و سناریوهای متعدد استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در منحرف کردن افکار عمومی جهانیان از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، فلسطین همچنان مسئله اصلی و محوری جهان اسلام است.

وی راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی و کشاندن درگیری به جغرافیای جهان اسلام را راهبرد نظام سلطه در ایجاد حاشیه امن برای رژیم جعلی صهیونیستی دانست و تصریح کرد: علیرغم این موضوع فاز جدیدی از مقاومت ضدصهیونیستی با انتفاضه سوم و جان‌فشانی بیش از 285 شهید و تعداد زیادی مجروح شکل گرفته که بیانگر پویایی جریان مقاومت در مبارزه با صهیونیستهاست.

شریف در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز برخی کشورها که در سال‌های نه چندان دور در صف مبارزه با اسرائیل قرار داشتند، درصدد برقراری رابطه رسمی با این رژیم خونخوار جعلی هستند، اما حاکمان بی‌خرد و وابسته آنها باید بدانند که می‌بایست پاسخگوی افکار عمومی امت اسلامی به ویژه مردم کشور خود باشند.

وی بازنمایی روز قدس به عنوان محور وحدت جهان اسلام و نمایش اتحاد امت اسلامی در حمایت از فلسطین، معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک امت اسلامی و معطوف‌سازی نگاه‌ها به آن و روشنگری پیوند آمریکا، وهابیت و صهیونیسم و پیوستگی و همدستی کاخ سفید، آل‌سعود و صهیونیست‌ها در ایجاد تفرقه در جهان اسلام را از اهداف برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس برشمرد و افزود: ترسیم پیامدهای راهبردی ابتکار امام راحل در طراحی روز قدس، روشنگری در خصوص برقراری ارتباط رسمی با رژیم صهیونیستی و معرفی حقوق‌بشر آمریکایی و معطوف‌سازی نگاه جامعه بین‌الملل به آن از دیگر اهداف برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با بیان اینکه به برکت انفاس قدسی امام‌خمینی (ره) و تأکیدات و مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، روز قدس هر سال باشکوه و طراوت بیشتری نسبت به گذشته برگزار می‌شود، خواستار برقراری تعاملات، هماهنگی‌ها و هم‌افزایی هر چه بیشتر سازمان‌ها، نهادها و شخصیت‌های مسئول و فعال در حوزه قدس و فلسطین در بکارگیری ظرفیت و توان امت اسلامی در افزایش دامنه اعتراضات نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین شد.

شریف با اشاره به دستاوردهای برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس نیز گفت: علاوه بر نتایج و تأثیرات داخلی، به طور مثال در سال گذشته بیش از 150 مقاله و تحلیل مهم در رسانه‌های معتبر دنیا منعکس شده که بیانگر مقابله جدی با استراتژی صهیونیست‌ها مبنی بر به فراموشی سپردن مسئله فلسطین است که از آن می‌توان بعنوان یکی از دستاوردهای منطقه‌ای و بین‌المللی روز جهانی قدس نام برد.

در ادامه این نشست دکتر رویوران، با ارائه تحلیلی از شرایط منطقه و فلسطین گفت: امروز صهیونیست‌ها در یک بحران راهبردی قرار دارند بنا بر اذعان صاحب‌نظران علوم استراتژی دنیا زمینه‌های نابودی اسرائیل غاصب در حال تحقق است.

وی با تأکید بر اینکه موضوع روز قدس مبتنی بر عقلانیت بعنوان بستر بسیج اجتماعی مطرح است، اظهار داشت: یادآوری پایه‌های عقلانی حمایت از آرمان فلسطین می‌تواند در ایجاد حرکت همراه با آگاهی و شعور تأثیرات عمیقی داشته و جهان اسلام را در کنار فلسطین در معادله رویارویی با صهیونیست‌ها و غرب قرار دهد.

همچنین در این نشست حسین شیخ‌الاسلام  مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اساس طرح‌های سازش همزیستی و تسلیم مردم مظلوم و سرکوب شده فلسطین با صهیونیست‌های خشن و آدم‌کش بوده است، تصریح کرد: انتفاضه سوم پایه‌های این نظریه باطل را خدشه‌دار کرد و امروز فلسطینی‌ها در کمال اقتدار و شجاعت این سازش را نفی کرده و امنیت را از صهیونیست‌ها سلب کرده‌اند که اجرای عملیات شهادت‌طلبانه اخیر شاهد موثقی بر این ادعاست.

در پایان این نشست نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای ذیربط در امور فلسطین به بیان دیدگاه‌ها و ارائه پیشنهادات خود به منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم روز قدس سال 95 پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha