دکتر سیاری گفت: با فرهنگ‌سازی تغذیه با شیر مادر می توان تعداد مرگ و میر نوزادان را تا حدود زیادی کاهش داد.

به گزارش  خبرگزاری سلامت دکتر علی‌اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در همایش تغذیه شیر مادر در مرکز طبی کودکان گفت: در گذشته اینکه ما پزشکان تغذیه انحصاری کودک با شیر مادر را تا 6 ماه قبول کنیم بسیار دشوار بود اما اکنون این فرهنگ در کشور ما متداول شده است و شیر مادر به عنوان ارزشمندترین ماده غذایی برای نوزاد پذیرفته شده است.
دکتر سیاری درباره اهمیت تغذیه با شیر مادر گفت: مادری كه زايمان مي كند در ساعت اول بايد به نوزاد خود شير دهد اما به علت تمايل متخصصان و كارشناسان به سزارين، اين اقدام كمتر انجام مى شود.
وی با اشاره به نياز به آموزش و فرهنگسازى بیشتر در مورد اهمیت تغذیه با شیر مادر و زایمان طبیعی خاطرنشان کرد: البته در برنامه طرح تحول سلامت امكانات مناسبی برای اتاق هاى زايمان فراهم شده و اقدامات خوبی در زمینه زایمان طبیعی انجام شده و شاهد افزايش زايمان طبيعي در اين دوره بوده ايم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان با اشاره به نقش تغذیه با شیر مادر در کاهش مرگ و میر کودکان گفت: در حال حاضر سالانه ٢٢هزار تعداد مرگ در كودكان گزارش می شود که مى توان به كمک تغذيه صحیح با شير مادر در كاهش عوامل خطر بيولوژيك و مرگ و مير، گامى موثر برداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha