کد خبر: فاجعه-منا-خون-بارترین-حادثه-تاریخ-حج-اس
۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، فاجعه منا را خون بارترین حادثه تاریخ حج برشمرد و عنوان کرد: بر اثر بی کفایتی آل سعود، حوادث ناگواری برای حجاج اتفاق افتاده است.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت، حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: مجاهدت های جانبازان در صدر اسلام موجب شد راه توسعه این دین مبین باز شود و این مسیر بالاخص در حادثه کربلا ادامه یافت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به دوران هشت ساله دفاع مقدس اذعان داشت: همواره مدیون خون شهدا هستیم و بسیاری از ابعاد فداکاری ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام در آن سال ها هنوز برای ما ناشناخته مانده و لازم است این فداکاری ها می بایست ماندگار شود.

وی با اشاره به فاجعه منا، این حادثه را خون بارترین اتفاق تاریخ حج عنوان و تصریح کرد: بر اثر بی کفایتی آل سعود، حوادث ناگواری برای حجاج اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی متذکر شد: مجموعه این حوادث نشان می دهد آل سعود شایستگی و لیاقت مدیریت مناسک عظیم حج را ندارد. حتی با در نظر گرفتن این که مکه و مدینه در سرزمینی غیر از عربستان قرار داشت، این قبیله صلاحیت مدیریت برای این سرزمین پهناور را ندارند.

بر اساس گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت، دکتر سید علی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در همایش "بسیجی دیروز، امدادگر امروز" گفت: امسال هفته دفاع مقدس با سالروز فاجعه منا متقارن شده است.

مرعشی اذعان داشت: جامعه پزشکی کشور همراه با ملت، درمان رزمندگان را در هشت سال دفاع مقدس عهده دار بودند و بسیاری از این پزشکان بعد از اتمام جنگ در پست های اداری مشغول به کار شد.

وی با اشاره به این که امدادگران پزشک جبهه های جنگ در سفرهای زیارتی همراه  مرکز پزشکی به ارائه خدمات به زائران مشغول بودند، گفت: همایش امروز به منظور تجلیل از خانواده پزشکان شهید فاجعه منا برگزار می شود.

كدخبرنگار41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha