کد خبر: غلبه-بر-دیابت-بدون-پزشک-عمومی-بی‌معنا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۴۰

رئیس انجمن پزشکان عمومی با اشاره به ضرورت تلاش همگانی برای مقابله با بیماری دیابت گفت: غلبه بر دیابت بدون پزشک عمومی بی‌معناست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، عباس کامیابی، رئیس انجمن پزشکان عمومی با بیان اینکه در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل تعدادی از پزشکان عمومی رای آوردند، گفت: این موضوع به معنای استمرار فراکسیون طب عمومی در مجلس است.

وی با بیان اینکه در کشور 80 هزار نفر پزشک عمومی مشغول طبابت هستند، ادامه داد: انجمن ما 45 شعبه در کشور دارد و بیش از 12 هزار پزشک عمومی عضو انجمن هستند.

کامیابی با بیان اینکه راهبردهای انجمن پزشکان عمومی با سیاست‌های کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و با سیاست‌های سلامت کشور تضادی ندارد ، تصریح کرد: ما در جهت این سیاست‌ها عمل می‌کنیم. اجرای پزشک خانواده برای ما منافعی دارد که در تضاد حاکمیت با مردم نیست بلکه تلاقی میان منافع انجمن، مردم و حاکمیت است چراکه اجرای این برنامه منجر به افزایش سلامت مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه عرصه پزشکی اگر به دنبال تحول نباشد محکوم به شکست است، گفت: هرچند که ما نسبت به برنامه‌های تحولی در حوزه درمان نقد داریم اما معتقدیم که این طرح، پرداختی مردم را کاهش داده و برای آنان آسایش ایجاد کرده است اما اگر با برنامه پزشک خانواده تلاقی نداشته باشد در کنترل هزینه‌ها موفق نخواهیم بود.

کامیابی با بیان اینکه انجمن هیچ وابستگی سیاسی خاصی ندارد، اظهارداشت: در حال حاضر نیمی از پزشکان عمومی در طبابت اشتغال ندارند و این به نوعی سرمایه‌سوزی است، بر این اساس آنچه که اهمیت دارد بازگشت این جمعیت به عرصه درمان و بهداشت کشور است.

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha