کد خبر: عوامل-ویروسی-و-میکروبی-شایع‌ترین-نشان
۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، لیلا غیاثیان، در ارتباط با عفونت‌های چشمی اظهار داشت: ترشح چشم زمانی که صبح از خواب بیدار می‌شویم، نشانه بارز عفونت چشمی بوده که این مسئله گاهی با درد، التهاب و اشک‌ریزش چشمی همراه است.

این چشم پزشک بیان داشت: زمانی‌که رنگ سفید کره چشم، صورتی یا قرمز رنگ می شود، ترشحات سبز، زرد یا سفید رنگ در گوشه چشم جمع شود و بیمار دچار اشک ریزش باشد، فرد دچار عفونت چشمی شده است.

وی گفت: همچنین وقتی هنگام پلک‌زدن احساس شود که چیزی مثل سنگ‌ریزه یا شن و ماسه، در چشم وجود دارد و یا پلک‌ها هنگام خواب خشک شوند یا یک توده دردناک و کوچک قرمز رنگ در ریشه مژه‌ها احساس شود، احتمال اینکه فرد مبتلا به عفونت چشمی شده باشد، زیاد است.

غیاثیان اضافه کرد: در بعضی موارد به خصوص در عفونت‌های ویروسی چشم ممکن است، تب، گلودرد و علایم سرماخوردگی نیز همراه این نشانه‌ها باشد.

وی افزود: در برخی افراد عفونت چشم خود به خودی و طی یک تا دو هفته درمان می‌شود و در سایر افراد تجویز قطره‌های مناسب و شستشو با شامپوی بچه و یا با محلول شوینده توصیه می‌شود و تنها در افرادی که مقاوم به درمان باشند دارو تجویز خواهد شد.

این چشم‌پزشک با بیان اینکه شیوع عفونت‌های چشمی زیاد است و عوامل مختلف ویروسی و میکروبی از علت‌های آن به شمار می‌رود، گفت: دست‌زدن به چشم در حالی که دستان آلوده به میکروب‌های مختلف باشد شدت این بیماری را مضاعف می‌کند(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha