کد خبر: عوامل-تهدید-کننده-سلامت-زنان-در-محیط-کا
۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۹:۰۹

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: طبق قانون کار، تمامی کارکنان باید سالانه مورد معاینه سلامت شغلی قرار گیرند و در صورت عدم انجام این کار، برخوردهای قانونی اعمال می‌شود.

دکتر خسرو صادق نیت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: معاینه سالانه کارکنان به این منظور انجام می‌شود که با توجه به خطرات و حساسیت‌های موجود، مواجهات به حداقل کاهش یابند و در صورت وجود مواجهات تا قبل از ایجاد عارضه شناخته شوند و اقدامات بعدی برای پیشگیری از بیماری صورت گیرد.
وی تصریح کرد: برای این موضوع بازرسان وزارت بهداشت بر عملکرد محیط‌های کار نظارت می‌کنند و فارغ التحصیلان طب کار و بهداشت حرفه‌ای برای سنجش آلاینده های محیط کار و کاهش آنها و همچنین معاینات دوره ای و تخصصی نیز فعالیت می‌کنند تا قبل از بروز بیماری اقدامات پیشگیرانه نیز صورت گیرد.
صادق نیت هشدار داد: در صورتی که بازرسان ما متوجه عدم انجام معاینات سالانه سلامت شغلی کارکنان در مجموعه‌ای شوند، برخورد قانونی اعمال می شود و اگر فردی ناشی از مواجهات محیط کار دچار بیماری شود نیز می‌تواند از کارفرما شکایت کند.
وی در خصوص مسائل موثر بر سلامت خانم‌ها در محیط کار اذعان داشت: عوامل موثر بر بینایی و مشکلات تنفسی از جمله مواجهات موجود در محل کار است؛ ضمن این که شیفت کاری یکی از استرس‌هایی است که بر باروری تأثیرگذار است و خانم‌های باردار نباید به واسطه شغل خود شیفت کاری داشته باشند.

صادق نیت تأکید کرد:  کارفرمایان موظف هستند که چنین مواجهاتی را بشناسند و به حداقل کاهش داده و به افرادی که در سنین باروری قرار دارند راهکارهای دوری از مواجهات را آموزش دهند.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha