کد خبر: عوارض-زودهنگام-از-دست-رفتن-دندان-شیری
۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵

دندانپزشک کودک و نوجوان گفت: دندان های شیری نقش قابل توجهی در زیبایی، اعتماد به نفس و گفتار صحیح کودک دارد بنابراین نباید از توجه و رسیدگی به آنها غافل شد.

 

دکتر پریسا مهراشتیاق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: بر اساس عقیده سنتی مردم بر این باروند که دندان شیری بالاخره می افتد و نیازی هم برای رسیدگی و مراقبت وجود ندارد در حالی که این گونه نیست.

وی ادامه داد: دندان های شیری راهنمای رویش دندان های دائمی هستند و در صورت زود از دست رفتن دندان های شیری دندان های مجاور با منطقه بی دندانی مواجه شده و به سمت منطقه بی دندانی کج می شوند.

مهراشتیاق تصریح کرد: در صورتی که درمان های لازم هر چه سریع تر انجام نشود احتمال عفونت شدید و زود از دست رفتن دندان شیری و مشکلات ناشی از آن وجود دارد.

وی بیان داشت: دندان های شیری نقش مهمی در زیبایی، اعتماد به نفس و گفتار صحیح کودک دارد، کودک دارای دندان های پوسیده، نازیبا و همراه با بوی بد دهان، از طرف کودکان دیگر مورد تمسخر قرار می گیرد و اعتماد به نفس لازم برای برقراری ارتباط با اطرافیان را نخواهد داشت.

این دندانپزشک کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: دندان های شیری نقش مهمی در رشد کودک دارند و در صورت سالم نبودن دندان ها کودک قادر به جویدن صحیح غذا نیست، کودکانی که دندان های پوسیده بسیاری در دهان دارند به علت عدم توانایی در جویدن صحیح غذا دارای رشد بدنی کافی و مناسب نیستند.

وی با اشاره به این که در صورت درمان دندان ها جهش رشدی قابل توجهی در کودکان ایجاد می شود، توصیه کرد: بنابراین والدین تغذیه صحیح، بهداشت کافی و درمان به موقع و مناسب را در اختیار کودکان قرار دهند.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha