کد خبر: عوارض-استفاده-از-کرم-دور-چشم-خوددرمان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۲۷

یک متخصص چشم با اشاره به حساسیت‌های چشمی در فصل بهار گفت: آلرژی، آسیب به رگ عصب چشمی  و ورود مواد شیمیایی و سمی به شبکیه چشم از عوارض استفاده از کرم دور چشم است.

دکتر ذاکر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط با حساسیت‌های چشمی در فصل بهار اظهارداشت: برخی از فراد که دچار این مشکل می‌شوند اقدام به خوددرمانی کرده که این مسئله عوارض زیادی می‌تواند برایشان به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه حساسیت‌های چشمی بهاره به صورت کوتاه مدت و بلند مدت هستند، افزود:بیماران باید حتما در هر دو صورت به چشم پک مراجعه کرده و مشکل خود را برطرف کنند تا علاوه بر درمان از عوارض بیشتر چشمی در آنها جلوگیری شود.

این متخصص چشم سوزش، خارش، قرمزی و آبریزش را از علائم حساسیت‌های چشمی بهاره برشمرد و عنوان کرد: سفیدی چشم با پرده نازکی به نام ملتحمه پوشیده شده است که ترشحات مخاطی را برای پوشاندن و نرم کردن سطح چشم تولید می کند.این پرده به طور طبیعی حاوی عروق خونی ظریفی است که با بررسی دقیق، قابل مشاهده اند.

محمدی با بیان اینکه در صورت تحریک یا التهاب ملتحمه، عروق خونی آن مشخص تر می شوند و چشم، قرمز به نظر می رسد، ادامه داد: ورم ملتحمه چشم از شایع‌ترین حساسیت‌های چشمی فصل بهار است که درمان دارویی و غیر دارویی برای آن توسط پزشک  تجویز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حساسیت به قطره های چشمی در بعضی افراد حساس، ایجاد نوعی ورم ملتحمه آلرژیک می‌کند که با ورم پلک ها، خارش چشم، ترشح چشم و اگزمای پوست پلک ها همراه است، بیان داشت:استفاده از درمان دارویی مؤثر در رفع این مشکل بسیار حائز اهمیت است.

این متخصص چشم گفت: افرادی که دچار حساسیت چشمی هستند باید هنگام بیرون رفتن از منزل و قرار گرفتن در فضای باز حتما از عنک افتابی استفاده کرده و تا می‌توانند در معرض هوای گرم قرار نگیرند. البته حساسیت چشمی تنها در یک رنج سنی خاص را شایع نیست و در همه رده‌هایسنی از کودکی تا کهنسالی بر اساس شرایط محیطی می‌تواند بروز کند.

محمدی در ادامه به استفاده از کرم‌های دور چشم اشاره کرد و گفت: این کرم ها در صورت ورود به چشم عوارض زیادی برای فرد به دنبال داشته و مشکلات زیادی از آلرژی گرفته تا آسیب به رگ عصب چشمی  و ورود مواد شیمیایی و سمی به شبکیه چشم را به همراه دارد.

وی خاطر نشان کرد: موافق استفاده از کرم‌های دور چشم نیستم چراکه علاوه بر ایجاد عوارض بر روی چشم، زمانی که استفاده از آنها متوقف شود سبب بروز چروک‌های بیشتر اطراف چشم می‌شود.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha