کد خبر: عملکرد-نامناسب-کارگزاران-بیمه-سلامت-د
۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۰
به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، محمدنعیم امینی فرد، با انتقاد از اینکه 2 تا 2 میلیون و 500 هزار ایرانی دو یا 3 دفترچه بیمه دارند با تاکید بر لزوم رفع همپوشانی بیمه‌ای در کشور، گفت: عدم توجیه کارگزاران بیمه سلامت در روزهای اخیر باعث شده مشکلات عدیده‌ای برای بیمه‌شدگان به وجود آید. نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه کارگزاران به جای بررسی رابطه بیمه‌ای و سوابق استحقاق را مورد توجه قرار می‌دهند و فردی که سال‌ها پیش تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و هیچ ارتباطی با تامین اجتماعی در حال حاضر ندارد تحت عنوان همپوشانی تلقی کرده و بیمه وی را حذف می کنند. وی ادامه داد: علیرغم تمامی پیگیری ها و تذکرات شفاهی به سازمان بیمه سلامت اما این پیگیری‌ها به نتیجه نرسیده است این در حالی است که عدم آموزش مناسب کارگزاران بیمه سلامت موجب بروز مشکلاتی برای مردم و ارائه شکایت به نمایندگان و کمیسیون بهداشت شده است. این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تقاضا دارم نسبت به رفع این مشکل که به دلیل سوء‌برداشت وعدم آموزش مناسب کارگزاران و ماموران بیمه سلامت پیش آمده اقدام جدی به عمل آورد. امینی فرد با تاکید بر لزوم رفع همپوشانی بیمه‌ای، گفت: در سال نخست فعالیت مجلس دهم مساله تجمیع صندوق‌های بیمه‌ای و تجمیع مجازی صندوق‌های بیمه‌ای و استفاده از ضوابط مشابه مطرح شد که یکی از فواید این موضوع رفع همپوشانی بیمه‌ای بوده زیرا عده زیادی از بیش از دو دفترچه بیمه استفاده می‌کنند. نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم، افزود: برای رفع همپوشانی بیمه‌ای باید وحدت مناسب میان بیمه سلامت و تامین اجتماعی به وجود آید. نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رفع همپوشانی بیمه‌ای باید با استفاده از راهکارهای مناسب و به شیوه صحیح انجام شود، افزود: با رفع همپوشانی بیمه ای آمار درستی از بیمه شدگان در دست داریم و بر اساس آمارها می توان تخصیص منابع برای بیماران را انجام داد و در واقع منجر به بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به بیمه شدگان می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha