کد خبر: علل-کم-کاری-غده-هیپوفیز-در-گفتگو-با-سلام
۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹

عضو هیأت مدیره انجمن غدد درون ریز ایران با اشاره به این که کم کاری غده هیپوفیز علل گوناگونی دارد، در این باره به بیان نکاتی پرداخت.

 

دکتر علیرضا استقامتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: غده هیپوفیز از مهم ترین غدد درون ریز است و حداقل با ترشحات هورمونی متعددش بر رشد انسان، ترشح شیر و قوای جنسی تأثیرگذار است.

وی با اشاره به این که غده هیپوفیز غدد فوق کلیوی و تیروئید راتنظیم کند، تصریح کرد: حال زمانی که این غده دچار کم کاری می شود بسیاری از غدد مهم بدن مانند تیروئید، غده فوق کلیه، رشد انسان و غدد جنسی را دچار اختلال عملکرد می کند.

فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم بیان داشت: از نظر سلامتی انسان کم کاری غده هیپوفیز بسیار حائز اهمیت است، امکان دارد کم کاری غده هیپوفیز در همه رده ها باشد یا یک دو عدد از این غدد دچار مشکل باشد بنابراین بروز علائم بسته به نوع مشکل بیمار دارد.

وی تأکید کرد: در صورتی که کل غده هیپوفیز بعد از دوران رشد از کار بی افتد فرد اختلال رشد نخواهد داشت اما کم کاری تیروئید، کم کاری غدد جنسی و کم کاری غده فوق کلیه را نشان خواهد داد.

استقامتی یادآور شد: کم کاری غده هیپوفیز می تواند ناشی از دلایل مختلف مانند بیماری های عروقی و التهابی، تومورهای هیپوفیز و یا در پی اعمال جراحی بر روی غده هیپوفیز باشد.

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha