کد خبر: علل-درد-حین-برقراری-رابطه-جنسی-از-واژین
۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹

فوق تخصص اختلالات کف لگن، بیشترین علت درد حین نزدیکی را ناشی از علل روانپزشکی دانست که فرد به دلیل ترس از برقرای رابطه جنسی دچار واژینسموس می‌شود.

 

دکتر منصوره یراقی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: واژینیسموس (درد و ترس شدید از مقاربت) زمانی به فرد اطلاق می‌شود که فاقد هرگونه مشکل آناتومیک است، اما به علت ترس یا انقباض عضلات کف لگن موجب عدم انجام رابطه جنسی می‌شود.

وی تصریح کرد: حال آن که به جز واژینسموس در موارد نادر پرده‌های بکارت دارای سوراخ‌های ظریفی هستند که باز نمی‌شوند و البته این افراد در زمان قاعدگی هم دردهای شدیدی را تجربه می‌کنند.
متخصص زنان و زایمان افزود: حال آن که یکسری از خانم‌ها پشت پرده بکارت دیواره‌های عرضی دارند که آن دیواره منجر به عدم مقاربت می‌شود. البته تمامی این موارد پس از معاینه مشخص می‌شوند.

وی تأکید کرد: اما اکثر مراجعین ما دچار ترس روانی از نزدیکی هستند؛ به گونه‌ای که حتی به پزشک هم اجازه معاینه نمی‌دهند و آنقدر عضلات خود را منقبض می‌کنند که برای پزشک معالج قابل ملاحظه نیست که آیا فرد دچار اختلال آناتومیک است یا نه؟

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران متذکر شد: بنابراین اگر تمامی این موارد قبل از ازدواج و حتی در سنین نوجوانی  در قالب آموزش صحیح جنسی در خصوص میزان طول و قطر واژن مطرح شود شیوع درد هنگام نزدیکی کمتر خواهد شد و منجر به احساس درد کمترخانم‌ها در اولین رابطه جنسی می‌شود.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha