کد خبر: علل-بروز-موهای-زائد-در-بدن-و-صورت-خانم‌
۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۲

متخصص پوست، مو و زیبایی ایجاد موهای زائد در بدن و صورت خانم ها را ناشی از علل گوناگونی برشمرد و درمان های خودسرانه را به هیچ عنوان صلاح ندانست.

 

دکتر زهره نیکبخت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهارداشت: حال آن که شایع ترین علل ایجاد موهای زائد ناشی از دستکاری زیاد، مشکلات هورمونی، ژنتیک، تخمدان و مصرف برخی داروها است.

وی هشدار داد: خانم های مبتلا به موهای زائد به طور جدی از خوددرمانی پرهیز نمایند، دستکاری نکنند و مدام آنها را توسط موچین نچینند، زیرا زمانی که موهای برخی از نقاط با موچین کنده می شود، روزی می رسد که موهای انباشته در صورت و چانه ایجاد شده است.

نیکبخت تأکید کرد: اپیلاسیون و استفاده از کرم های موبر جزء درمان های قطعی موهای زائد محسوب نمی شوند و تنها جنبه بهبود بخشی دارند زیرا اپیلاسیون باید طی ماه های متوالی تا آخر عمر انجام شود.

وی بیان داشت: در حالی که بسته به رنگ، ضخامت و محل بروز موهای زائد لیزر کارایی بسیاری دارد که رضایت اکثریت را هم در پی دارد.

متخصص پوست، مو و زیبایی خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی لیزر باید توسط متخصصین هر رشته انجام شود نکته مهم آن که افراد نباید برای انجام  لیزر به مراکز فاقد مجوز یا سالن آرایشگاه‌ها مراجعه نمایند ؛زیرا لیزر یک کار تخصصی است و در صورت انجام آن توسط افراد غیرمتبحر و فاقد تجربه عوارض بسیاری برای بیمار برجا خواهد گذاشت.

وی توصیه کرد: در صورت بروز موهای زائد در بدن و صورت باید به پزشک مراجعه کرد تا پس از تشخیص قطعی اقدامات درمانی نیز آغاز شود.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha