کد خبر: علائم-کمردرد-را-جدی-بگیریم
۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۱

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: علل متعدددی برای درد کمر عنوان می‌شود که می‌تواند درد عضلانی یا اسکلتی باشد.

 

دکتر غلامرضا معصومی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بین داشت: کمر درد به دلایل مختلف از جمله ایستایی یا نشستن طولانی مدت و نیز تحرک کم ایجاد می‌شود. علل متعدددی برای درد کمر عنوان می‌شود که می‌تواند درد عضلانی یا اسکلتی باشد.

معصومی با اشاره به این‌که دردهای عضلانی در نتیجه نشستن در حالت نامناسب، بد راه رفتن، عدم ورزش اتفاق می افتد و بسیار شایع است، افزود: کاهش بافت استخوانی و التهاب مفاصل نیز می‌تواند در کمر درد دخیل باشد.

وی متذکر شد: در بسیاری از موارد، درد کمر با علائم دیگری همراه است که باید جدی گرفته شود که می‌توان به تداوم درد بیش از 72 ساعت اشاره کرد.

عضو دپارتمان طب اورژانس دانشگاه علوم پزشک ایران تصریح کرد: اختلال در دفع مدفوع و ادرار، دردهای ضربان‌دار در شکم نیز علائمی است که باید جدی پرفته شوند و چنانچه با کمردرد همراه باشد حتما باید به پزشک مراجعه شود.

وی با تاکید بر این‌که دردهای ضربان دار در شکم می تواند هشداری از اندام‌های عروقی باشد، گفت: اگر به دنبال هر حادثه‌ای فرد دچار کمردرد می‌شود، یک مورد اورژانسی است.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha