کد خبر: عفونت-ادراری-در-چه-افرادی-خطرناک-است؟
۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵

رئیس انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه حدود 30 درصد بیماری‌های دستگاه ادراری را عفونت ادراری تشکیل می‌دهد، گفت: درمان عفونت ادراری در دختران بیشتر از پسزان حائز اهمیت است.

 

عباس بصیری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، در ارتباط با موضوع عفونت ادراری و راه‌های درمان آن اظهار داشت: عفونت‌های اداری بحث بسیار قدیمی است ولی متاسفانه همیشه این مشکل وجود دارد و علت آن وجود میکروب در دستگاه‌ ادراری است.

وی افزود: اگر یک عفونت خطرساز باشد باید اقدام به موقع و سریع برای درمان آن انجام داد و اگر خطرساز نباشد اقدام خاصی برای درمان آن صورت نمی‌گیرد؛ البته موضوع خطرساز بودن مساله وجود اختلال ساختمانی در دستگاه ادراری است. به طور مثال اگر کودکی دچار مشکل برگشت ادرار از مثانه به کلیه باشد اگر دچار عفونت ادراری شود عفونت از مثانه به کلیه انتقال می‌یابد.

رئیس انجمن اورولوژی ایران ادامه داد: اگر پسر بچه‌ای در یک سن نوجوانی دچار عفونت ادراری شود و علت خاصی نداشته باشد لزومی به درمان آن نیست، چرا که این مساله به خودی خود مرتفع می‌شود. البته مساله عفونت ادراری در دختران بیشتر حائز اهمیت بوده چرا که در دختران طول مجاری ادراری کوتاه‌تر بوده همچنین ممکن است در سن ازدواج و باروری باشند و عفونت در این هنگام می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

بصیری افزود: در پسرها مشکل اختلالات دستگاه ادراری شایع‌تر از دخترها بوده و درگیر مساله بیماری‌های مجاری ادرار شامل کلیه، مثانه و ... هستند.

وی با بیان این که نباید بی‌جهت برای درمان عفونت ادراری آنتی‌بیوتیک مصرف کرد گفت: بیماری که هنوز تایید نشده نباید برای درمان آن اقدام کرد. چرا که در غیر این صورت عفونت و یا به عبارتی میکروب به آنتی‌بیوتیک مقاوم می‌شود و زمانی که احتیاج به درمان باشد روند درمان فرد ابتر باقی می‌ماند.

رئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: حدود 30 درصد بیماری‌های دستگاه ادراری را عفونت ادراری تشکیل می‌دهد،‌همچنین 25 تا 30 درصد بیماری‌های اورولوژی مربوط به پروستات،‌25 تا 30 درصد در ارتباط با سنگ کلیه، 25 تا 30 درصد نیز عفونت‌های ادراری است.

 

کد خبرنگار: 41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha